Apif skrev 2007-08-19 18:44:08 följande:
tack alla!frågade på apoteket hur man ska ge till en tvåårng som väger ca 14 kgdå på förpackninge står1 år 5 ml3 år 7,5 mlså jag gav 6 ml, men han lämnade lite kvar... gör det nåt? kommer det inte verka?han hade lite feber men är mycket snorig och hostig, lite piggare är han men det kanske beror på att han åt lite och fick energialvedon fick han kl 17.10hjälper alvedon mot snuva?någon sa till mig att det gör det men jag vet inte..
Alvedonen hjälper ju mot febern och bara det gör ju att allmäntillståndet förbättras..
Alvedonen kanske inte i sig hjälper mot snuvan, dock gör ju alvedonen att han känner sig piggare i kroppen om du förstår hur jag menar?
Du kanske ska köpa hem näsdroppar om han nu är snorig också, det kan vara bra till natten så att de kan sova utan att det är stopp i näsan.
Finns små pipetter med koksaltlösning du kan köpa o droppa i näsan. (Går att koka själv också om man är desperat)
Att han lämnade lite grand kvar gör nog varken till eller från, men jag har alltid gett min dotter sup eftersom jag vet att hon annars spottar ut och det är svårt att mäta hur mkt hon fått i sig...