• ladusvala

Bästa terränggående barnvagnen

Nu står vi i valet och kvalet vilken barnvagn vi skall köpa till vårt barn som just lärt sig att sitta bra. Vi kör mycket på grusvägar och kuperad terräng ute på landet och skulle ha ett bra tips på en barnvagn som fjädrar bra är mjuk och behaglig lättkör och lätt att stuva in i bilen. Det räcker att det är en sittvagn gärna vändbart och häjdjusterbarty handtag. Den barnvagnen vi haft hitintills klarar inte den terrängen så bra. Vilken typ av sittvagn har ni till era barn nu? har funderat på en Emmaljunga City cross men vet inte riktigt.

• Svar på tråden Bästa terränggående barnvagnen
  • Maria med 3

För terränggående skulle jag kika på en med stora hjul. Kolla på www.babyjogger.com och deras performence så förstår du vad jag menar. Jag har deras hybrid och det fungerar superbra att köra i ojämn mark med den. Jag kan råka köra upp på trottoarkanter utan att jag egentligen märker nåt. Stora hjul är bra. *L*
    www.uteungar.se säljer dem i Sverige, det är enda återföräljaren jag vet om.

• R Mutt

Jag köper ioch säljer begagnade barnvagnar så jag har provat de flesta vanliga vvarianter. Alla vagnar är bra till olika saker men i terräng tycker jag att Emmaljunga Cerox är en toppenvagn.

Den har separata fjädringsdosor för varje hjul och det gör att dne dämpar väldigt bra även när det är mycket ojämnt underlag. Knaggliga grusvägar och ridvägar är inga problem.

City Cross är också OK men Cerox har ett bättre fjädringssystem för att passa i terräng. Dock är Cerox tung och klumpig ihopfälld så om du ofta åker bil själv med vagnen är den mindre bra.

Svar på tråden Bästa terränggående barnvagnen