3-åring som vantrivs på dagis
Finns det någon som kan ge mig lite råd eller tröst? Min 3-åriga dotter trivs inte på förskolan. Hon började där för ett år sedan och behövde lång inskolning och det tog flera månader innan hon började leka med de andra barnen. Hon grät inte vid lämnandet men sa att hon inte ville vara där. Personalen bekräftade att hon helst lekte för sig själv men de sa att hon inte verkade lida för det. I våras vände det och hon började leka med de andra. Efter sommarlovet (tre veckor sedan) började hon på ny avdelning och vi är tillbaka i ruta ett. Hon säger att hon inte vill till dagis och nu gråter hon dessutom efter mig stora delar av dagen. Hon vägrar leka med de andra och säger här hemma att hon inte känner dem och att det är därför hon inte vill vara med dem. Flera av barnen känner hon från förut så det är ju inte helt sant. Jag tycker det är fruktansvärt att veta att hon gråter på dagis och har t.o.m fundrat på andra alternativ (dagmamma men det finns ingen lämplig här i området). Det har ju bara gått tre veckor sedan starten men vad tro ni? Far hon illa av att vara så ledsen dagarna i ända? Känner någon igen sig? Tycker alla andras barn verkar ÄLSKA att vara på dagis.