• AlexandraLuleå

Hur lång tid innan eran förlossning började ni få "boa" symptomen?

Ja som rubriken låter, ungefär hur långt innan eran förlossning startade började ni få dom typiska "boa" symptomen, när det bara var TVUNGET att ALLT måste vara rent och fick och fixat innan bebben kommer!

• Svar på tråden Hur lång tid innan eran förlossning började ni få "boa" symptomen?
  • Suzisuze

med barn nummer ett, ca en månad innan. Men då hade jag tid. Med barn nummer två, nu, så vill jag bara vara hemma å pyssla. tyvärr måste man jobba oxå

• malla0020

jag går in i vecka 32 imorrn... har precis börjat känna av symtomen..

• Neithotep

från v.30 har det väl kommit och gått typ, vissa dagar har jag vart sån att jag ska boa och andra inte, slutade dock för någon månad sen typ två veckor innan BF.

• AlexandraLuleå

vad tidigt ni verkar få det =) jag har varit igång hela dagen idag, även fast jag varit trött och haft enorma humörsvägningar, och nu när jag väl sitter ner och tar det lugnt så kryper det myror i hela kroppen på mig, börjar ju bli lite fundersam =)

• Hedan

Det har jag aldrig känt av. Inget sånt med förra och inget nu (har 4 v kvar). Känns mer jobbigt att behöva gå igenom vad för grejer som ska va med i väskan och städa och ordna. Så det är nog inte ett klockrent symptom som alla har. :)

• tjej mamman

Den perioden har jag missat all fyra gångerna,ha ha,hade däremot behövt det.

• Miiiaaa

Jag har 2,5 månader kvar och det börjar krypa i kroppen efter att städa kylen, putsa fönster, fixa lilla rummet, baka pajer och frysa in m.m......

Jag är pedant annars, men just dessa saker brukar bli eftersläpande. Tror inte att det är nått boande kanske men ändå en vilja att allt ska vara klart så att det inte är kvar om det skulle bli en tidig förlossning.....

• AlexandraLuleå
    tjej mamman skrev 2007-08-19 21:09:12 följande:
    Den perioden har jag missat all fyra gångerna,ha ha,hade däremot behövt det.
    oj, och jag som tyckte att jag var konstig som var så "sen" denna gången Skrattande
  • Trossens mamma

Kanske runt 8 månaden inte före iaf.

Mamma till Lova och Alvin
  • doddit

Första barnet så kunde jag inte boa eftersom vi hade stambyte i lägenheten och kunde inte bo hemma. Så det var ingen idé att städa innan eftersom det kom byggdamm överallt och hos svärföräldrarna där vi bodde var det inte heller så stor mening med att börja städa då vi bara skulle bo där nån vecka efter förlossningen. Så jag förtryckte nog dom känslorna och fick ta det i efterhand istället.

Nu har jag redan börjat känna att det kliar lite i städfingrarna i v 25 Kommer ju få göra om allt sen eftersom det är lång tid kvar, men det är rätt skönt att ha det städat

• Jag o de små

Jag har en månad kvar... Har väl börjat städa nu... Min mamma kommer och hjälper mig på lördag när sambon, dottern o min pappa ska till Kålmården..
    Greja  trädgården och tvätta kläder tänkte jag roa mig med innan....
    Skönt att få fint innan däremot fixat jag ingen mat till efter det ordnar sig nog...

mamma till goa Maja o bf 20/9
  • SanSis

jisses, ja boar för fullt redan (i mitt huvud) och är bara i v 16. Får dock inte påbörja speciellt mycket av mina projekt för sambon då han vill vänta tilsl efter Ul den 7 sep =)

• pajas01

jag skulle gärna börja men ahvi är mitt uppe i att flytta å sen ska vi in med hantverkarna.. så de blir nog sista tre veckorna innan bebisen ska titta ut som blir städ dagar.. har sagt till bebisen att den ABSOLUT INTE får titta ut tidigare än beräknat =)))

• Uppfylldönskan

Tycker jag redan fått det.. Vill städa och plocka hela tiden.. Vill inreda babyrummet så allt är på plats och i ordning :D
    Så mina kompisar skrattar bara då jag pratar om rummet :D

• Bästaår

Vecka 30 tror jag.. Mannen började för en vecka sen (v. 36) hihi....

Det är en Isak i magen!
  • smaily

väntar mitt tredje nu och har 2v kvar till BF, Men ack inget boande här. Har ingen lust alls, men måste väl leta upp spjälsäng, packa väska mm mm
    Kan inte komma på vad det är man ska ha med sig till förlossningen????
    Med dom andra 2 har jag börjat "boa" ca 1mån innan.

• Herne

Väntar mitt andra barn nu, är i vecka 38 och först nu har jag börjat "boa". Förra gången var allting klart vecka 35.

• Pentan

Är i v 39 och orkar inte boa för fem öre...

• Älskade Ängel

Jag har nu  (vecka 24)

ღ BF 16 december ღ
  • MK84

Jag har vart boig under hela graviditeten tycker ja. Fast i lagom takt. Har vänt upp å nerpå alla rum i lägenheten och kastat ut allt, rensat och sen ställt in igen. Så ja har koll på alla grejer å allt är rensat.. Men är jättestökigt här nu, har inte haft nån lust att städa å fixa när sambon är borta.

Han kommer hem till veckan och då ska vi sätta igång och städa, tvätta upp alla bebiskläderna, sängkläderna, fixa till skötbädden och sånt på toan, rensa lite i arbetsrummet, bygga hyllor till våra böcker samt lägga klart golvet på balkongen.

Är i v. 38 nu..

Svar på tråden Hur lång tid innan eran förlossning började ni få "boa" symptomen?