• Anonym (sanna)

Ni som äter antidepressiva och har glömt ta en dag...

Ja ni som äter antidepressiva och av en eller anledning inte tagit tabletten en dag, känner ni av detta? Alltså att ni hoppat över en dag.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ni som äter antidepressiva och har glömt ta en dag...
  • Anonym (nej)

Nej, det gör jag inte. Har glömt i 2 dagar ibland utan att känna nåt. Kan däremot inte sluta med medicinen.

• Anonym (har)

jag har ätit tidigare o åt i ca 4 år.... jag kunde glömma i flera dagar i bland.... ingen fara!

men när jag hade glömt i ca 1 vecka så kände jag av lite utsättningssymtom som yrsel illamående elektriska stötar i kroppen....

• Anonym (japp)

Jag brukar känna av det. Kanske inte efter en dag, men efter två dagar får jag yrsel och elektriska stötar i kroppen (kunde inte ha beskrivit det bättre själv anonym "har")...

• Anonym (sanna)

Ok tack för svaren. Jag har vart magsjuk på morgonen och spytt och har inte kunnat ta medicinen. Jag tycker jag känner mig yr ikväll men jag kanske bara inbillar mig.

• Anonym (har)

hehe stötarna va ju väldigt obehagliga... kunde få som vita blixtrar i ögonen oxå... när stötarna kom blev jag påmind om att det kanske va dax o ta medicinen igen

Anonym (japp) skrev 2007-08-19 21:49:35 följande:

Jag brukar känna av det. Kanske inte efter en dag, men efter två dagar får jag yrsel och elektriska stötar i kroppen (kunde inte ha beskrivit det bättre själv anonym "har")...
  • Anonym (...)

Jag har aldrig kännt något om jag bara glömt 1 eller 2 dagar, men när jag kommit uppemot 3-4 dagar så har jag fått utsättningssymptom och varit helt groggy och illamående och haft krypningar i kroppen.

• silhuett

Jag brukar få huvudvärk och bli trött och grinig om jag glömt en dag.

• Anonym (har)

det ska inte vara nån fara.... men ta din medicin så fort du känner att du kan få behålla.... yrseln beror säkert på att du är lite *svag* av magsjukan

Anonym (sanna) skrev 2007-08-19 21:51:15 följande:

Ok tack för svaren. Jag har vart magsjuk på morgonen och spytt och har inte kunnat ta medicinen. Jag tycker jag känner mig yr ikväll men jag kanske bara inbillar mig.
  • silhuett

Kan känna av det även om jag bara tar tabletten några timmar senare än jag brukar

• FVE

Samma här får huvudvärk och mår halv dassigt och blir trött och grinig om jag missat tab.

Svar på tråden Ni som äter antidepressiva och har glömt ta en dag...