• Hanjo

vilka bilar är "V70" storlek

vill köpa "ny" bil. har en Volvo 850 och gillar den storleken, men Volvo är så dyra, vet nån nån annan bil i samma storleksklass som är billigare? ( har en skoda Fabia oxå, men den är lite liten att åka till IKEA med..)

• Svar på tråden vilka bilar är "V70" storlek
  • ermik

Ford mondeo
    Citroen C5

om vi nu bara ska ta bilar som är lika storleksmässigt och dessutom billigare.

• WhiteTrash

Jag hänger med i tråden, har en låååång sambo som sitter bra i en v70.

• LRX

Opel Vectra kombi och Opel Signum är större.
    Ford Mondeo är större.
    Ford Focus kombi, Skoda Octavia kombi och Peugeot 307 kombi är en storlek mindre men har nästan lika stort bagageutrymme.
    Citroën C5 kombi är också stor.

• aktuelle

tänkte precis skriva desamma som föregående, mondeo och c5 är större än v70, men de ligger bättre i pris.

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • WhiteTrash

Är det verkligen sån skillnad mellan mondeo kombi och mondeo kombi-coupé?
    Mina föräldrar hade en kombi-coupé (vete fan om jag stavar rätt ) och den var ju jätteliten !
    I alla fall för sambon min.

• trollkarl

aud S4 avant en en kanonbil, billig och en dröm att åka och köra... mycket fins omkörningsegenskaper..

• Nennegumman

Vi har en VW passat, och den är jättebra storlek tycker jag! Inga problem med barnvagn eller IKEA-shopping! =) Var också inne på en V70 innan, men hittade den här till ett mycket bättre pris.

• aktuelle
    WhiteTrash skrev 2007-08-22 16:25:56 följande:
    Är det verkligen sån skillnad mellan mondeo kombi och mondeo kombi-coupé?Mina föräldrar hade en kombi-coupé (vete fan om jag stavar rätt ) och den var ju jätteliten ! I alla fall för sambon min.
    har inte sett kombi-coupe, men mondeon är stor. vad var det för årsmodell på deras bil? min systers kille sitter bra i mondeon och han är ca 2 m lång och de har två bakåtvändabilbarnstolar, mellanstor hund och vagn :)
  • WhiteTrash
    aktuelle skrev 2007-08-22 16:39:18 följande:
    Deras var en 95'a så den kan ju ha blivit större med åren... Kombin har jag som sagt aldrig suttit i, bara coupén.
    Sambon min är 198cm lång och allt är typ bara ben så det måste finns bra med utrymme bakom förar- och passagerarstolarna för att nån ska kunna sitta bakom
  • aktuelle
    WhiteTrash skrev 2007-08-22 16:51:02 följande:
    Deras var en 95'a så den kan ju ha blivit större med åren... Kombin har jag som sagt aldrig suttit i, bara coupén.Sambon min är 198cm lång och allt är typ bara ben så det måste finns bra med utrymme bakom förar- och passagerarstolarna för att nån ska kunna sitta bakom
    har nog blivit större då, han är ju ungefär samma längd och så har han dessutom en bakåtvänd bilbarnstol bakom sig och sitter bra :)
Svar på tråden vilka bilar är "V70" storlek