• kristinah

bostadkostnad (hyra el lån) runt 9000:-/månad vad har ni för inkomster?

vi funderar kring om vi kommer att ha råd med en hyra på 8700:-/månad med en inkomst på 37 000:-/mån före skatt. eller tar vi oss vatten över huvudet?

hur mycket betalar ni?

• Svar på tråden bostadkostnad (hyra el lån) runt 9000:-/månad vad har ni för inkomster?
  • SEW

Vi betalar precis lika mycket med en inkomst på lite mindre. Jag är student och min sambo arbetar. Det handlar ju helt enkelt om hur mycket andra utgiftern ni har runt omkring. Bil, blancolån osv. För oss går det bra trots bil.

• vadskajaghetadå

det beror ju på vad ni har för andra utgifter.

om jag hade en hyra på 8700 och kanske inte så mkt andra räkningar skulle jag ta det.

vad vi har för inkomster per månad? allt irån 28.000 - 100.000

• kristinah

just nu har vi en hyra på 6200:-
    en trea

vi har tänkt att vi INTE vill prioritera boendet så mycket att vi är beredda att lägga alla pengar där utan vill kunna spara just för att kanske tom få en liten buffert som vi aldrig haft.

så dyker plötsligt chansen upp tille tt byte som skulle ge oss möjlighet att bo i en drömlägenhet - det kommer aldrig en likadan chans igen - och nu undrar man om man är dum om man inte tar chansen eller om man är dum om man gör det....

• kristinah

vi har bil (ca 1000:_/månad i försäkring bensin och parkering) studielån 1000:-/månad övriga räkningar ca 4000:- (dagis etc) fackavg + akassa 2 per 2000:-/månad sen kostar väl mat - tandläkarbesök - sjukfrånvaro med barn etc också det blir bra på gränsen.....jag VET

• Rokka Jill
    kristinah skrev 2007-08-20 00:01:01 följande: