• Miiikaaa

Mardörmmar - hur tidigt ?

Har hört om att man kan ha mycket mardrömmar och knäppa drömmar när man är gravid. Och jag undrar hur tidigt det kan komma?
    För att jag hade själv ett rätt läskig dröm inatt som resulterade i att jag vaknade och illskrek och min sambo kunde inte lugna ner mig.
    Vet att det lika gärna kan vara en vanlig mardröm, men undrar lite i alla fall.
    Har bim nu i veckan, och jag har haft lite andra gravidtetsymtom nu dom senaste dagarna.

• Svar på tråden Mardörmmar - hur tidigt ?
  • kaksmulan

Jag skulle nog inte räkna en vanlig mardröm som ett graviditetssyndrom! Även om du inte brukar drömma så där läskiga drömmar så är inte de ett säkert tecken på graviditet.

Gör ett test och kolla! Är det negativt så vänta några dagar och kolla igen...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Miiikaaa

kaksulan: nej jag vet att det inte är ett säkert tecken på det. :)
    men just en sånhär, med att den slutar med att jag vaknar och skriker och inte kan sluta har jag inte haft innan.
    men som jag sa innan, det kan ju lika gärna vara en vanlig mardröm.
    men jag undrade om mardrömmarna som man kan få som gravid, kan börja så tidigt som runt vecka 4-5 ?

Jag har inte gått över bim än, och tänkte försöka hålla mig från att testa till det är bim+5. men mens kan vara ganska oregelbunden så jag vill inte "slösa" massa test i onödan.

men tack för ditt svar. :)

• Suuun

har BIM om ungefär en vecka, och jag hade också en hemsk mardröm inatt , men jag har massa andra symtomer så jag hoppas på ett + :)

• skogsbär

Jag tror att mardrömmer kommer långt senare, när man alltså menar "graviditetsdrömmar" eftersom sådana drömmar handlar om att kroppen bearbetar en helt del i förberedelserna för att föda ett barn. Men jag kan ha fel. Endast ett test i rätt tid kan ge dig ett svar. Lycka till!

• Miiikaaa

Suuun : Okej, då kanske man kan ha "gravid-mardrömmar" så tidigt då. annars hade vi bara oturen att få en i alla fall. haha. ;)

Får man fråga vad du drömde förnågot? :)

• Miiikaaa

Själv drömde jag att jag var just gravid, och var på ett ul.
    Men själva bilden på bäbisen var mer verkligen än vad den är egentligen, så det var alla fäger som det är där inne lixom. som om skulle ha en filmkamera därinne. haha. :)
    men i alla fall, när jag låg där och kollade på min bäbis så helt plötsligt så vände sig bäbisen rak emot mig, och då såg jag att det var en alien (!) den var illgrön och hade helsvarta ögon och stirrade rakt på mig !

Och det var då jag vaknade och skrek rakt ut och gömde mig under täcket, och sambon fick mig knappt lugn.
    Det var riktigt läskigt. :P

Men det är som sagt säkert bara en vanlig mardröm.

• Suuun

Jag drömde att jag var gravid, v.3 och att min pojkvän var otrogen med min bästa kompis, jag vart så ledsen att jag sprang låångt, och när jag väl stannade blödde de jätte mycket det nerifrån och bebisen föll ut, helt overkligt men hemskt!

• Suuun

Miika87 : Mjo, har du några andra tecken på graviditet? :)

• Miiikaaa

Suuun : för några dagar sen så fick jag väldens värk i brösten som höll i sig en hel kväll, det var jättejobbigt, speciellt när man var borta på besök.
    och så har jag lite mensvärk, men det kan ju tyvärr vara just mensvärk.
    Har också mått illa morgon och speciellt kvällar, nu några dagar.
    och inatt var det riktigt jobbigt innan jag äntligen somnade.

Du då? :)

Svar på tråden Mardörmmar - hur tidigt ?