Ärftligt hur mycket man spricker under förlossningen?
Jag undrar om det är ärftligt om man spricker/hur mycket man spricker under förlossningen?
Jag undrar om det är ärftligt om man spricker/hur mycket man spricker under förlossningen?
Nej
Kan inte tänka mig att det skulle ha någon ärftlig betydelse hur mycket man spricker.
nej det tror jag inte.
Min mamma blev sydd med ett stygn jag själv sprack så mycket att jag behövdes sy i 1 ½ timme.
Syddes med 3 stygn....
Min mamma sprack överallt sin första förlossning....
själv sprack jag ingenting!
d skulle jag inte kunna tro. alla e vi ju olika "spänstiga".
Min mamma sprack väldigt lite me sina första samt blev klippt. jag sprack däremot 7 cm rakt upp i paketet å blev klippt så fick inte veta hur många stygn d blev.
Synd, min mamma sprack nämligen ingenting, varken med mig eller min syster (som togs med sugklocka)... Hade hoppats på att jag kunde andas ut ![]()
att spricka e nästan d minsta problemet...d e bara efteråt d kanske inte e så kul just när dom ska sy, men du känner absolut inte när du spricker eller att du har gjort d. å d löks väldigt fort. OM du nu spricker. inget å tänka på..
det där är ju väldigt olika, hur det känns efteråt alltså... jag klipptes och blev sydd i 45 minuter, men hade inte alls ont efteråt, så... Lycka till med förlossningen, du har något riktigt coolt framför dig!
maria1984:
d e ju inte alla som får d å d e ju absolut inget man ska gå å skrämma upp sig över, att man KAN få ont.
onödigt å skrämma upp sig å oroa sig över saker som man kanske inte drabbas av.
ställningen avgör t ex.