• Girle

Ärftligt hur mycket man spricker under förlossningen?

Jag undrar om det är ärftligt om man spricker/hur mycket man spricker under förlossningen?

Prinsessan är beräknad till den 20 september
  • Svar på tråden Ärftligt hur mycket man spricker under förlossningen?
  • Ajnat

Kan inte tänka mig att det skulle ha någon ärftlig betydelse hur mycket man spricker.

• Valkyriah

nej det tror jag inte.

Min mamma blev sydd med ett stygn jag själv sprack så mycket att jag behövdes sy i 1 ½ timme.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Helgona

Syddes med 3 stygn....

CARPE DIEM
  • amasonas

Min mamma sprack överallt sin första förlossning....

själv sprack jag ingenting!

Jamie030405 Anton060524
  • Angelicaa

d skulle jag inte kunna tro. alla e vi ju olika "spänstiga".
    Min mamma sprack väldigt lite me sina första samt blev klippt. jag sprack däremot 7 cm rakt upp i paketet å blev klippt så fick inte veta hur många stygn d blev.

• Girle

Synd, min mamma sprack nämligen ingenting, varken med mig eller min syster (som togs med sugklocka)... Hade hoppats på att jag kunde andas ut

Prinsessan är beräknad till den 20 september
  • Angelicaa

att spricka e nästan d minsta problemet...d e bara efteråt d kanske inte e så kul just när dom ska sy, men du känner absolut inte när du spricker eller att du har gjort d. å d löks väldigt fort. OM du nu spricker. inget å tänka på..

• Mstery
    Angelicaa skrev 2007-08-20 10:05:51 följande:
    att spricka e nästan d minsta problemet...d e bara efteråt d kanske inte e så kul just när dom ska sy, men du känner absolut inte när du spricker eller att du har gjort d. å d löks väldigt fort. OM du nu spricker. inget å tänka på..
    du glömde tiden efter man har ont med. jag hade ont i flera månader.

sen finns det andra faktorer som gör att man spricker med..
  • Jazza

det där är ju väldigt olika, hur det känns efteråt alltså... jag klipptes och blev sydd i 45 minuter, men hade inte alls ont efteråt, så... Lycka till med förlossningen, du har något riktigt coolt framför dig!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Angelicaa

maria1984:

d e ju inte alla som får d å d e ju absolut inget man ska gå å skrämma upp sig över, att man KAN få ont.

onödigt å skrämma upp sig å oroa sig över saker som man kanske inte drabbas av.

• Mstery
    Angelicaa skrev 2007-08-20 14:16:39 följande:
    maria1984:d e ju inte alla som får d å d e ju absolut inget man ska gå å skrämma upp sig över, att man KAN få ont.onödigt å skrämma upp sig å oroa sig över saker som man kanske inte drabbas av.
    du skrev det som att det skulle vara värst när dom syr ihop allt. jepp det är onödigt att skrämma upp sig själv tycker jag med.
Svar på tråden Ärftligt hur mycket man spricker under förlossningen?