• l e o n i t a

var köpa jättestor hallmatta, ev som man skär ut själv?

tänkte köpa en hallmatta som e ca 200 x 160 cm, som vi kan ha precis innanför ytterdörren, så man kan köra in barnvagnen o ställa den där utan att man behöver torka av leriga hjulmärken på golvet varje gång!

funderade först på om det skulle funka med en "balkongmatta" som man skär ut själv men de brukar väl bara finnas i sån där hemsk grön färg o det vill man ju inte direkt ha inne i hallen! vill ha något mera neutralt/mörkt, så skiten inte syns ;)

tipsa gärna vart man kan köpa! kan tänka mig att skära ut själv (måste ändå göra det litegrann då vi har en garderob en bit in i hallen) ..

tack :)

• Svar på tråden var köpa jättestor hallmatta, ev som man skär ut själv?
  • Gammy

bauhaus etc... de flesta såna byggvaruhus har. även vissa färgbutiker. Ska också inhandla

• Puss och Kram

Kontakta en mattläggarfirma eller dyligt, det gjorde min kompis och de fick tag på jättebra matta som man lägger i offentliga entrer. Snyggt blev det också.

Sen tror jag man kan köpa på rulle på ex bauhaus eller liknande. Men jag är inte helt säker på att det var just den typen av matta...

• Lola Jämtland

Jag tror jag hade nån mörkgrå matta från Rusta eller Jysk när Alma var liten.
    Kanonbra!

//Blir det nånsin våran tur.....
  • javalady

Antar att du med den gröna "balkongmattan" menar den luddigare varianten?

I så fall vet jag att jag sett både grå och en mörkare blå variant av dem.

• buffybus

vi har en hallmatta som man gick till affären och fick utklippt hur mycket man ville ha... det var en stor rulle bara..

och den är perfekt...har hund och skiten syns inte alls mycket...den är jätte mörk blå...inte svart..men ändå fin..

och den är sån där grov men inte för grov för man ska kunna gå på den...

tycker den borde finnas på t.ex bauhaus..eller nått.. kommer faktiskt inte ihåg var vi köpte vår men kan fråga min man sen när han kommer hem...köpte den ny till detta huset för ett år sen kanske..så kan höra med han sen..

• buffybus

iallafall så tror jag den är perfekt o köra in vagnen på... har även hundens vattenskål där och jag känner inte av vattnet och hon "slabbar" ner som attans när hon dricker...

• l e o n i t a

okok låter perfekt ju, jag e ute efter en lite grovare entré matta kan man säga (inte en luddig balkongmatta) .. ev som man skär ut själv (måste ändå skära den lite själv för vi har en garderob en bit in i hallen!)

tyvärr har vi inte bauhaus här (bor i karlskrona)..
    undrar om leksakshuset lr jem o fix säljer entrémattor man kan skära ut?
    vanliga mattaffärer har kanske oxå men då blir det väl genast lite dyrare? fast det kan det kanske va värt iofs :)

Svar på tråden var köpa jättestor hallmatta, ev som man skär ut själv?