Kan man sluta älska någon från en dag till nästa??
Min Kärlek sedan 4 år, och sambo sedan 3, bröt vår förlovning och vårt förhållande för en månad sedan. 2 veckor innan förstod jag att det var i dom banorna han funderade och jag genomled ett helvete innan han väl beslutade sig.
Jag har verkligen rannsakat mej själv under den här tiden och kommit fram till att jag behöver hjälp. Jag behöver hjälp med att reda ut allt grubblande, alla negativa tankar, jobba på min självkänsla, lära mej att tackla mitt humör...som det känns som jag inte "rår på" utan ibland bara är jag så låg och nere, och blir därmed lättirriterad. Jag kan köpa att han inte orkade längre...MEN jag kan ändå inte acceptera att han inte kunde ge mej en chans. Ett par månader...tills jag kommit igång med medicinering, samtalskontakt...gett mej den tiden att visa hur mycket jag vill detta. För att jag älskar honom och vill verkligen leva med honom!
Först när vi blev tillsammans känner jag att det var han som älskade mest. Jag var nog egentligen inte redo att gå in i ett nytt förhållande. Det kändes som han dyrkade marken jag gick på, han låg vaken på nätterna för han ville inte missa tid tillsammans med mej...det håller ju inte i längden, men han har alltid varit väldigt varm, ödmjuk och genomsnäll mot mej. Alltid satt mej i första rummet.
Så gjorde han då slut på vårt förhållande, eftersom han kände som att han höll på att gå under själv. Han flyttade ut nästan omgående, hem till sina föräldrar. Har varit "hemma" någon enstaka dag för att greja med huset, sån´t vi inte blivit färdiga med.
Nu var han "hemma" igår - för att hämta sina prylar. Det känns som...ja, som om vi är främlingar för varandra. Som att vi går omvägar för att inte röra vid varandra, och när vi någon gång råkade snudda vid varandra så känns det dumt...nästan genant. Han frågade inte alls hur jag hade det...hur jag mådde...vi pratade överhuvudtaget knappt. Jag plockade ur skåpen och var jätteeffektiv - för att slippa tänka. Se´n kom det när han körde iväg...då bröt jag ihop & var helt förtvivlad! Det känns så otroligt fel och det gör så enormt ont!! Det får mej totalt ur balans, när han är där och kör igen.
Jag vet att jag frågade honom vid nå´t tillfälle...när vi älskat med varandra sista tiden - innan han bröt...hur kände han då? Han måste ju tänkt på detta ett tag. Han menade att han förstod nu att det bara varit attraktion...känns ju jävligt hårt att höra!
Visst, det har varit mycket upp och ner, MEN jag har hela tiden älskat honom. Han är mitt livs kärlek och jag har blivit mer och mer beroende av honom. Önskar så att han gett mej en chans, men nu känns det redan som han är så långt borta...kan inte fatta det. Nu känns det inte som han nå´nsin haft dom där känslorna för mej - som jag trodde. Det känns så avlägset...
Därför undrar jag...vad tror ni? Kan man sluta älska någon från en dag till en annan?