Börjar bli orolig för det ska gå den här gången...
Jag är gravid med barn nr 2 och är i v27 nu, snart v28. Jag har sen tidigare en son som föddes i v.30 utan någon speciell anledning vad vi vet. Allt har gått bra med honom och han är en stor frisk och stark 1,5 åring nu
MEN
trots att allt har gått bra med storebror så börjar veckan för hans födelse att närma sig och det känns jättejobbigt!
Trodde länge att jag skulle vara ganska lugn för från början kändes det bra men ju närmare det blir desto värre blir mina känslor. Har inga tecken på att det kommer hända igen, och alla säger att det är nog lugnt den här gången, men vem vet det? Jag är så trött på alla som försöker få en att tänka på att det INTE kommer hända igen, då jag inte vill sitta i en situation där jag går och ljuger för mig själv att det är lugnt och sen kanske det händer igen. Jag vill ha det i åtanke i alla fall men så fort jag försöker att ens nämna det för någon så får jag bara till svar att "tänk inte så, nu ska det gå vägen" och " man ska tänka positivt"...
Jag försöker men jag BEHÖVER prata med någon om det, att jag faktiskt är rädd och orolig och att jag behöver stöd, inte en massa folk som bara säger åt en att inte tänka på det... Det går inte att inte tänka på det, det finns där hela tiden i bakhuvudet på en... Jag går inte runt och tror att det är kört den här gången också, jag ser positivt på det och vill verkligen gå tiden ut den här gången, men behöver prata när känslorna dyker upp...
Har pratat lite med omgivningen om detta, men de vill inte riktigt förstå hur jag känner...
Hur var det för er andra när ni väntade barn 2 efter att ha fött ett barn för tidigt? Kom nr 2 också för tidigt och hur löste ni allt med det första barnet och sjukhusvistelse och dyl?