• GussanGos

Kan man göra sockerkaka i bullformar? =)

Jag är i full färd med att baka lite. MEN, jag har ingen sockerkaksform =(  Det som jag hittar är stora bullformar *s*  Nu min tanke, kan jag göra sockerkakssmet och ha i formarna? Jag vill helst ha sockerkaka, inte muffins, för det är godast Räcka ut tungan Eller kan man inte om man inte har smörat och brödat formarna? (tänker dock inte stå och smöra å bröda en massa bullformar*s* ) Kommer det fasta i bullformarna??

Livet är farligt att leva, underligt att socialstyrelsen tillåter det.
  • Svar på tråden Kan man göra sockerkaka i bullformar? =)
  • Trynträ

Det bör gå alldeles utmärkt. Bakformar är ju som typ smörpapper. Jag brukar göra tvärtom. Tar muffinssmet och gör kladdkaka av.

• GussanGos

åh va bra!  då ska jag äntligen gå och baka mina sockerkaksbullar  Räcka ut tungan

• sanneb

brukar behövas högre värme
    225 grader istället för 175 t ex...

• alvaereva

jag gör alltid sockerkaka i bullformar! blir jättebra.
    ett tips är att byta ut hälften av mjölken mot tex kahlua eller malibu eller nått annat smaskigt. blir jäääättegott!

• GussanGos

Har gjort dom nu och dom blev jättegoda!! Men smeten va ganska tung så formarna flöt ut liksom...*ss*  så det blev väldigt stora och muffiga sockerkaksbullar  
    Men det ska jag göra fler gånger! 

Åh, gott att byta ut mot kahlua, det ska var verkligen testa! Åsså ska jag också komma ihåg att lite högra på ugnen nästa gång så kanske dom reser sej lite snabbare och inte blaffar ut så mycke =)

• Trynträ

Kul att det blev lyckat.

GussanGos skrev 2007-08-20 17:19:17 följande:
    Har gjort dom nu och dom blev jättegoda!! Men smeten va ganska tung så formarna flöt ut liksom...*ss*  så det blev väldigt stora och muffiga sockerkaksbullar   Men det ska jag göra fler gånger!  Åh, gott att byta ut mot kahlua, det ska var verkligen testa! Åsså ska jag också komma ihåg att lite högra på ugnen nästa gång så kanske dom reser sej lite snabbare och inte blaffar ut så mycke =)
Svar på tråden Kan man göra sockerkaka i bullformar? =)