• Monalisan

*har blivit förkyld o har så ont i huvudet.

har blivit förkyld o har så ont i huvudet. Tog en alvedon igår och skulle verkligen behöva en nu. Vågar man äta alvedon när man är gravid? det är väl bara ipren amn inte får äta?*har för mej*

• Svar på tråden *har blivit förkyld o har så ont i huvudet.
  • Jolanta

Du får äta alvedon. De rekommenderar faktiskt brusalvedon som de bästa,,o den är bra. Jag har väldigt mycket migrän o "vanlig" huvudvärk o till mig har bm sagt att jag ska ta två brusalvedon.

• Jolanta

Förresten,,jag är i v 33

• jezzica77

Ja alvedon är helt okej.Jag har myom så vissa tider är jag mycket beroende av att få smärtstillande.Ingen höjare och då är alvedon det enda jag får äta

• Monalisan

tack!!! då skall jag ta en...man är ju så jäkla nojig när man e gravid men man kan ju inte gå o ha ont hela tiden!! tack

• Elfva

Alla värktabletter som innehåller paracetamol får du ta (t ex alvedon, curadon, panodil). Däremot ska man inte ta mediciner med ibuprofen t ex ipren, ibumetin... Så ta du en alvedon om du behöver. :)

• Knoddas

Alvedon är helt ok under hela gravíditeten. Du kan ta lika många om dagen som du skulle gjort om du inte var gravid och du kan äta i flera dagar (upp till en månad).

Svar på tråden *har blivit förkyld o har så ont i huvudet.