• vildamamma

abbas stuvningar..

Käkat varma mackor, som en bjöd på m dessa stuvningar i.
    Så himla gott.
    Köpt hem dom nu, men kan man äta dom kalla direkt på mackan?
    Eller måste dom värmas upp först, för kolla serveringsförslagen på burken är det bara med varma rätter.

• Svar på tråden abbas stuvningar..
  • Atamon

De går att äta ovärmda. Jag brukar alltid krydda mina lite mer när jag har använt dem till varma mackor, och smakar då av den kalla stuvningen. Men jag förstår inte riktigt vitsen med att använda kall stuvning som pålägg.

• magganhm

Om jag gör varma mackor med sån stuvning på, lägger jag den kall på mackorna och sen in i ugnen. Då blir den ju värmd i ugnen tillsammans med allt det andra

Mamma till V och O, *ängeln Elias* och lilla Gurkan i magen
  • vildamamma

Tänkte att om de e gott t varma mackor så kanske de e goda t kalla mackor, om man vill ha något extra gott istället för nån tråkig skink pålägg.
    Rätt smidigt å kleta på mackorna om man latar t sig å vill ha nått eeeeextra snabbt.

Inte värmer jag en hel smörgåstårta om de finns stuvning i den!

• Atamon

Det finns nog bara ett sätt att ta reda på det. Och det är att äta stuvningen, kall som den är direkt ur burken, bredd på en smörgås
    Det kan nog bli bra, men smaken är ju olika.

vildamamma skrev 2007-08-20 14:13:16 följande:
    Tänkte att om de e gott t varma mackor så kanske de e goda t kalla mackor, om man vill ha något extra gott istället för nån tråkig skink pålägg.Rätt smidigt å kleta på mackorna om man latar t sig å vill ha nått eeeeextra snabbt.Inte värmer jag en hel smörgåstårta om de finns stuvning i den!
  • magganhm

Jag skulle själv inte vilja äta stuvning kallt, och jag måste bara fråga eftersom jag aldrig har stött på en smörgåstårta med stuvning i.... Är det gott?

Ett tips om du vill ha kalla, goda "röror" på mackorna är att ta tex ishavssallad eller nåt liknande.

• vildamamma

det jag var ute efter var om man var tvungen å värma upp innehållet eller om det gick att äta som det var. Om det var råa ingredienser eller nått annat mysko. Kan säga att uppvärmt är mest lockande, vilket jag tänkt å göra.

• magganhm
    Nej, jag tror att dom räknas som "ätfärdiga" som dom är. Det är absolut inte farligt iaf.
Svar på tråden abbas stuvningar..