• mandala

Hur mkt vätska i pulvermos??? *snabbhjälp*

Hittade en påse pluvermos och har bara provat det en gång tidigare, hur mkt vätska ska det vara i? Är det vatten man kokar upp? Det är felix och king edward tror jag moset heter.

Gärna snabbt, fiskpinnarna e redan klarar!!

• Svar på tråden Hur mkt vätska i pulvermos??? *snabbhjälp*
  • jummie

Ska du göra hela påsen eller? På mitt paket strå det 6-6½ dl vatten till en påse. Inte samma märke iof men det kan ju inte skilja allt fö rmkt

• raspberryrevolution

som ovan, koka vatten i vattenkokaren och häll i lite i taget...

• mandala

Jaha ska man först hälla pulvret i kastrullen och sen på med vatten från en annan? Har ingen vattenkokare här.

• annca

Vad du en gör: Vattnet ska vara varmt innan du har i pulvret, inte kokas upp med pulvret irört! Då kan det faktiskt formligen "explodera"

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • jummie

Näääää du kan koka upp vatten i en kastrull sen så blandar du i en skål breevid. Häll i mängden pulver du har o fyll på med vatten eftersom så ser du ju hur mkt du behöver.

• lia76

5dl till en påse pulvermos

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Majsan70

Men häll pulvret i en bunke o fyll på med varmt vatten o rör om. Släng ner en klick smör o ev. lite kall mjölk.

• mandala

Hihi, jag som lagar så "avanerat" ananrs  kan krångla till det så här med lite pulvermos *fniss* Generad

• lia76

det är inte alltid så emkelt

men 5dl vätska till en påse iallafall

• isisisis

Jag gör ALDRIG mos efter vad det står på påsen!!
    Jag kokar upp så mycket vatten jag uppskattar i volym jag kommer att äta.Sen rör jag i pulver till lagom konsistens.

Likadant med gröt.Det behövs inta alltid mått!

• lia76
    isisisis skrev 2007-08-20 14:32:15 följande:
    Jag gör ALDRIG mos efter vad det står på påsen!!Jag kokar upp så mycket vatten jag uppskattar i volym jag kommer att äta.Sen rör jag i pulver till lagom konsistens.Likadant med gröt.Det behövs inta alltid mått!
    Men har man bara en påse så är dte svårt att göra så...
    vad göra om man haft i för mycket vätska
  • mandala

Tack tjejer! Det blev bra, kryddade lite extra o hade i lite mjölk o en klick smör med

• ChristineKleven

kan man verkligen misslyckas (glimten i ögat)

Svar på tråden Hur mkt vätska i pulvermos??? *snabbhjälp*