• Majras

Blir din hund dålig i magen av ben?

Eftersom vår hund har så  himla dålig andedräkt så får hon ju ben ibland. Häromdagen fick hon ett sånt grönt som är bra för tänderna.
    Och idag har hon bajsat ner i vardagsrummet.
    Är det inte från ena hållet kommer det från andra hållet, nu får det vara slut med ben för hennes del.
    Blir era hundar också så av ben?

• Svar på tråden Blir din hund dålig i magen av ben?
  • MissTag

Min ena hund blir urdålig av till exempel märgben, däremot funkar såna "tandben". Antagligen har er hund lite känslig mage. Blir hon dålig även av såna tuggben som dom får hålla på med en stund oxå? I annat fall hjälper även dom till med att hålla rent bland tänderna.

• Majsan70

Japp vår hund blir jättedålig av ben. Blir dålig i magen av mycket mat. Nu häromveckan provade vi ett vanligt pressat tuggben o det gick ganska bra, men vi vågar inte utmana ödet utan nu dröjer det tills nästa gång.

• princess nightingale

Det ar vanligt att hundar blir daliga av sadant ja. Min klarar inte ens levergodisar! Daremot ar grisoron och tuggben OK.

Du kan testa att ge hunden mindre bitar- Sa att magen hinner att vanja sig.

Usch, det ar sa synd om dom nar dom mar daligt :(

• LLNLLLNB

Min hund hade dålig mage alla sina fyra första år. Fick koka ris och fisk till honom varje dag (tog låååååång tid efter att han börjat med vanlig mat, innan jag kunde äta ris. För mig var det hundmat).
    Fast han nu är normal gällande mat och avföring, så kan han inte få i sig en liten stulen (från Linnéa) köttbulle eller nåt, utan att bli alldeles förstörd i magen.
    Ben går inte! ...och absolut inte de där rökta grisöronen! Har hemska minnen av dem
    USCH!

• Miss Rawhide

Det finns vita tand-ben från pedegree också... de brukar vara bättre för magen. De gröna innehåller massa örter som en del inte tål... som nötallergi för oss människor.

• Hardrocker

japp vist blir hon dålig i magen allt! Och har gaser till en förbannelse! Huuua ligen

Svar på tråden Blir din hund dålig i magen av ben?