• Anonym

Har han pratat illa om mig?(långt)

Jag och min sambo har separerat 2 gånger. Det är jag som flyttat från hemmet då och skaffat en lägenhet.

I alla fall så efter vi flyttade tillsammans igen så har 4 av hans arbetskamrater blivit helt konstiga! De knappt hälsar ens en gång och när de gör det så är det en mycket kort nickning och sen liksom bara flyr de.
    Kvar står jag och undrar vad det är.

För förut har de jämt varit supertrevliga och glada och pratsamma och allt, men det tog tvärslut det efter jag och sambon flyttade ihop igen.
    Drar mig för att ringa sambon på jobbet eftersom nån annan kan svara, för svarar nån av de här så är det som jag får en fet smäll över munnen för de är korta och tvära och totalt knepiga.

Det här kom efter jag flyttade ihop med sambon igen sista gången......... jag har frågat sambon om det är så han har sagt nåt riktigt elakt om mig eftersom hela 4 stycken av hans arbetskamrater totalt ändrat sig mot mig men han nekar(såklart.....)
    Jag har inte haft med nån av de här att göra alls från jag flyttade så jag har inte kunnat gjort de nånting alls så hur ska jag förklara deras totala attitydförändring mig på annat vis än att det är sambon som pratat illa om mig till de?

4 stycken alltså som gått från supertrevliga och glada och nästan påträngande vänliga under flera års tid, till att knappt ens hälsa på mig numera och de blev så efter jag flyttade hem till sambon igen. Nån som känner igen sånt här och kanske själv upplevt samma?

Och jag kan inte tro annat än att sambon pratat mycket illa om mig på sitt arbete......han var när vi flyttade ihop igen under en mycket lång tid riktigt riktigt utstuderat elak mot mig.......jag kan bara tolka det som att han ångrade att vi flyttade ihop igen då (idag är allt bra så i alla fall men inte då)och i och med det satt på jobbet och pratade mycket skit om mig.
    Nu vill han bo tillsammans igen så det verkar ha gått över, men hans arbetskamrater................kan säga att de är så otrevliga att jag nästan känner att jag vill lämna sambon för det är skitjobbigt att få som en kalldusch varenda gång jag råkar möta nån av hans arbetskamrater......det bryter ner mig att så många gått från vitt till svart och utan att jag alls själv har gjort de nåt........och inte roligt att det enda jag kan tro om den jag lever med är att han pratat så här pass illa om mig... hans arbetskamrater har som sagt varit mycket mycket trevliga och hur bra som helst förut.

Känner mig låg idag, för jag har ringt sambon på jobbet(andra gången jag gör det detta året) och fått en sån där kalldusch igen..................frågar efter sambon och det blir knäpptyst i luren, mot förut när man hört tjenare och hur är det och tjosan hejsan och skojande saker och så.
    Sen säger sambon när jag frågar varför den var så tillknäppt i luren(då, första gången jag ringde i år) att hans arbetskamrat inte känt igen min röst och inte vetat vem det var(finns bara jag med kvinnlig röst som ringer och frågar efter sambon på arbetet så det är ju lätt att lista ut då VEM som frågar.........).

Men det gjorde den idag(sa inte vem det var bara frågade efter sambon) i alla fall för arbetskamraten sa att han kunde be sambon ringa upp när jag inte fick tag i sambon...........

• Svar på tråden Har han pratat illa om mig?(långt)
  • korven72

Svårt att veta när du inte skriver om varför ni separerat. Du kanske hade varit "dum" mot din kille och jobbarpolarna tog ställning.

Klart att de blivit påverkade av vem som vart ond och god vid separationen. Omgivningen har en förmåga att lägga mycket energi i sådana här frågor...

Du får väl helt enkelt be din kille prata med jobbarkompisarna och säga att ni är lyckliga nu och att du gärna pratar med hans jobbarkompisar igen...

• Anonym

Det var jag som ville separera, det är det enda dumma jag då gjort mot sambon? Inget bråk och så när vi separerade utan vi var vänner båda gångerna.
    Men det kanske är som du säger att hans arbetskamrater tagit ställning för han........förut sa de till mig jämt hur jag kunde bo med sambon som, de tyckte inte så bra om han.
    Men det har väl sambon ändrat på nu då, då han tydligen pratat mycket illa om mig.............
    Och kanske gör just nu med? För varför blir de aldrig som förut igen för?
    Usch, obehagligt det här............

• Anonym

Är jag för känslig som tycker det här är mycket obehagligt eller är det anledning för mig och bryta upp för gott från han?

Nu var det inte såna här saker som gjorde att jag bröt upp förut utan annat.
    Men nu då........hur skulle ni ha känt om ni hade det så här nu?
    Kan säga att det är 3 år sen vi flyttade ihop igen och jag är alltså inte accpeterad igen än då alltså, mot för förut som jag skrev under flera år de varit översvallande trevliga och vänliga.

• Veizades

varför itne fråga hans arbetskamrater?

• Hillbillie

Jag tycker du ska säga till honom att du tycker att det är ytterst otrevligt, och be honom ta tag i saken oavsett om han sagt nåt eller ej....(förmodligen har han gjort det, men då slipper han känna sig anklagad, utan får rätta till det utan att förlora ansiktet).

• Anonym

Har sagt till han varje gång det hänt att jag stött ihop med nån av de hur illa de beter sig. Men han bara glider undan, inte ens då jag blev riktigt arg då en av arbetskamraterna gapade ute till mig om hur fet jag är och såna saker att sambon sa nåt.
    Han är tyst och propsar jag på nån som helst raktion från han så får han ett utbrott och jag får höra hur dålig jag är osv.

Så sambon går det inte och komma åt........och prata med arbetskamraterna gör jag inte, snacka om att de då verkligen skulle dissa en och få nåt att prata om.........

Näe, det här är riktigt jobbigt, så jobbigt att jag gör allt för att undvika att få de här smällarna i ansiktet......ringer på sambons jobb i yttersta nödfall.
    Det här är faktiskt nedbrytande för mig. Är jag överkänslig?
    Förresten är det inte 3 år sen utan 4(skrev fel)sen vi flyttade ihop igen.

Vill tacka för alla svaren hitttills också, jag behöver lite feddback nu känner jag......... är riktigt låg och lessen just nu över det här.......

• Tjimtjom

Tycker du ska fråga den jobbarkompisen som skrek efter dig att du var fet varför han uppför sig som en skitstövel. Inget snällt att säga till nån men det ger dig nåt konkret att klaga på. Frågar du nån av dom andra kan dom slingra sig ur det genom att säga att du inbillar dig, han kan inte det.

• Anonym
    Tjimtjom skrev 2007-08-20 17:51:15 följande:
    Tycker du ska fråga den jobbarkompisen som skrek efter dig att du var fet varför han uppför sig som en skitstövel. Inget snällt att säga till nån men det ger dig nåt konkret att klaga på. Frågar du nån av dom andra kan dom slingra sig ur det genom att säga att du inbillar dig, han kan inte det.
    Det är det sambon säger, att jag inbillar mig allting. Så lätt löste han det och nog skulle arbetskamrater säga samma sak........knappast nån säger vad det egentligen handlar om allting.
    Inte nu längre i alla fall......vet 2 andra av de som sagt att sambon hackar på mig på jobbet och det fick jag veta utan att alls ha frågat och på den tiden de 4 var trevliga och så........det var år sen nu men jag fick en liten chock för jag har aldrig ens tänkt den tanken att sambon alls pratade nåt alls om mig.

Nä, brytas ned helt och hållet eller flytta och kanske få ett bättre liv.....det är väl det jag kan välja på antar jag........
    Är jag överkänslig? Tycker ni det? Överreagerar jag kanske?
  • Tjimtjom

Känner du dig illa behandlad av din sambo så mycket att du mår dårligt av det så kanske det är läge att bryta. Tycker att du ska tänka efter både 2 o 3 gånger innan du bryter pga att hans jobbarkompisar uppför sig som åsnor.

• Hillbillie

Men jag tycker att din sambo också uppför sig som en åsna. Om du helt enkelt inte finner dig i det längre, utan talar om att det här bryter ner dig och att du funderar på att bryta förhållandet - då måste han ju välja. Agera eller mista dig.

Och väljer han fortfarande inte att agera, så vet du ju hur mycket du betyder för honom.

• Anonym

Det är ju tack vare sambon hans arbetskamrater gör som de gör nu då(sen nu 4 år)och det anser jag är dålig behandling av sambon? Eller tycker jag fel?

Nä, han kommer inte att agera nånting, jag har redan försökt nå han i det här och utan framgång.
    Har han kunnat svartmåla mig som han tydligen gjort så borde han också kunna rentvå mig från det igen, men det har gått 4 år nu..........

Näe............jag har ju inget att välja på egentligen, för det bryter ned mig att mötas av det här hela tiden och att jag mer och mer isolerar mig för att slippa utsättas av glåpord och annat obehag..........
    Det blir tufft att bryta upp men det får väl gå det med, på vinst och förlust.

Tackar för alla svaren, det betyder mycket.
    Och vill fler svara eller komma med tankar så gör gärna det. Men tack i alla fall så länge.

• Anonym

Provar och ser ifall ännu fler har lust att svara och ge tankar........ jag mår verkligen skit nu

• Anonym

Ingen som har lust att prata bara lite till?

• Tjimtjom

Har du pratat med din sambo för att höra vad han har att säga? Han kan ju inte säga att du bara inbillar dig när en av hans jobbarkompisar har skrikit saker efter dig.
    Sen en tanke ang. hans uppförande. Du skrev att hans jobbarkompisar snackade skit om honom förut, det kan inte vara så att han snackar skit om dig för att få sympatier hos dom. Det är ganska vanligt bland mobbningsoffer att man gör hel idiotiska saker för att få mobbarnas godkännande.

Svar på tråden Har han pratat illa om mig?(långt)