Har han pratat illa om mig?(långt)
Jag och min sambo har separerat 2 gånger. Det är jag som flyttat från hemmet då och skaffat en lägenhet.
I alla fall så efter vi flyttade tillsammans igen så har 4 av hans arbetskamrater blivit helt konstiga! De knappt hälsar ens en gång och när de gör det så är det en mycket kort nickning och sen liksom bara flyr de.
Kvar står jag och undrar vad det är.
För förut har de jämt varit supertrevliga och glada och pratsamma och allt, men det tog tvärslut det efter jag och sambon flyttade ihop igen.
Drar mig för att ringa sambon på jobbet eftersom nån annan kan svara, för svarar nån av de här så är det som jag får en fet smäll över munnen för de är korta och tvära och totalt knepiga.
Det här kom efter jag flyttade ihop med sambon igen sista gången......... jag har frågat sambon om det är så han har sagt nåt riktigt elakt om mig eftersom hela 4 stycken av hans arbetskamrater totalt ändrat sig mot mig men han nekar(såklart.....)
Jag har inte haft med nån av de här att göra alls från jag flyttade så jag har inte kunnat gjort de nånting alls så hur ska jag förklara deras totala attitydförändring mig på annat vis än att det är sambon som pratat illa om mig till de?
4 stycken alltså som gått från supertrevliga och glada och nästan påträngande vänliga under flera års tid, till att knappt ens hälsa på mig numera och de blev så efter jag flyttade hem till sambon igen. Nån som känner igen sånt här och kanske själv upplevt samma?
Och jag kan inte tro annat än att sambon pratat mycket illa om mig på sitt arbete......han var när vi flyttade ihop igen under en mycket lång tid riktigt riktigt utstuderat elak mot mig.......jag kan bara tolka det som att han ångrade att vi flyttade ihop igen då (idag är allt bra så i alla fall men inte då)och i och med det satt på jobbet och pratade mycket skit om mig.
Nu vill han bo tillsammans igen så det verkar ha gått över, men hans arbetskamrater................kan säga att de är så otrevliga att jag nästan känner att jag vill lämna sambon för det är skitjobbigt att få som en kalldusch varenda gång jag råkar möta nån av hans arbetskamrater......det bryter ner mig att så många gått från vitt till svart och utan att jag alls själv har gjort de nåt........och inte roligt att det enda jag kan tro om den jag lever med är att han pratat så här pass illa om mig... hans arbetskamrater har som sagt varit mycket mycket trevliga och hur bra som helst förut.
Känner mig låg idag, för jag har ringt sambon på jobbet(andra gången jag gör det detta året) och fått en sån där kalldusch igen..................frågar efter sambon och det blir knäpptyst i luren, mot förut när man hört tjenare och hur är det och tjosan hejsan och skojande saker och så.
Sen säger sambon när jag frågar varför den var så tillknäppt i luren(då, första gången jag ringde i år) att hans arbetskamrat inte känt igen min röst och inte vetat vem det var(finns bara jag med kvinnlig röst som ringer och frågar efter sambon på arbetet så det är ju lätt att lista ut då VEM som frågar.........).
Men det gjorde den idag(sa inte vem det var bara frågade efter sambon) i alla fall för arbetskamraten sa att han kunde be sambon ringa upp när jag inte fick tag i sambon...........