• myran82

Dammsugare: Electrolux eller Nilfisk? Snabba svar tack =)

Måste iväg och införskaffa mig en dammsugare i dag. Min gav upp i fredags och nu måste det städas här hemma. Då jag har dåligt med pengar så får den inte kosta mer än 1000 kr. Vill helst ha en sådan jag hade, men dom kostar nästan 2000 kr så det är för mycket.

Jag har kollat på två modeller som verkar bra... skulle vara jättebra med lite tips på vilken av dessa som är bäst eller om ni har något bättre förslag.
    Har klistrat in länkar.

Tacksam för hjälp.

Electroluxen: www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h000091zswcv4&CatalogCategoryID=tE7D4QFHisEAAAEOl2RZtSzV&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Nilfisken: www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/43240&markID=25-12-10

• Svar på tråden Dammsugare: Electrolux eller Nilfisk? Snabba svar tack =)
  • Pikku Enkeli

Jag skulle ha valt Nilfisken, större påse bl.a. Electrolux har min mamma och den är värdelös. Säkert är inte alla så, men jag är skeptisk till dem. Vi har en Volta som bara kostade några hundralappar, men den är sagolikt bra.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • myran82

Det lutar mer och mer åt nilfisken... det låter tydligen mindre och sugeffekten är bättre. Men jag är inte alls bekant med märket.

• Pikku Enkeli
    myran82 skrev 2007-08-20 16:27:34 följande:
    Det lutar mer och mer åt nilfisken... det låter tydligen mindre och sugeffekten är bättre. Men jag är inte alls bekant med märket.
    Nilfisk är ett ganska stort märke i industri- och kontorsstäd.
    [[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • myran82

Aha, okej.

Kan ju fråga lite i affären också. Ska åka iväg om ett par minuter nu tänkte jag. Hoppas att jag kommer hem med en bra dammsugare.

• myran82

Nu är det bestämt. Blir den electoluxen som jag hade tittat på. Det visade sig att nilfisken var väldig otymplig och stor, tror jag hade fått svårt att få in den i städskåpet.

Electroluxen var slutsåld, men dom får in nya på torsdag så då blir det att åka dit efter jobbet. Dom hade iallafall visningsex så jag fick känna och titta på den. Tror det blir bra =)

Svar på tråden Dammsugare: Electrolux eller Nilfisk? Snabba svar tack =)