• 1Moonlight1

Är det fler som har katter som är allätare?

Min siri äter precis allt hon är som en hund, va man än lägger fram åt henne så äter hon glatt, tex idag åt hon potatismos med ketchup, och när jag tar fram majs&potatis puré till min son blir hon om galen, det är hon som tokig i, brukar ge henne resterna. Sylt går också ner i ett glufs, helt otrolig, jag har alltid haft fisförnärna (Eller hur det stavs?) katter.

• Svar på tråden Är det fler som har katter som är allätare?
  • dekad

Haha, jaa, mina båda katter äter allt dom kommer över. Man måste t.ex. gömma undan brödpåsen, annars är brödet borta och katterna mättare (?) efter ett tag. För några veckor sen gjorde även min äldsta katt en kupp och stal en (kall) potatis från en kastrull, som han trodde han skulle få äta upp ifred

• 1Moonlight1

Haha ja det är helt otroligt jag lär också gömma undan för siri.

• 1Moonlight1

Okej siri nobbar sin egna mat hon hårdmaten går bra, Hon kan äta lite grann av sin mjukmat men inte mycket.

• Rigmor Mortis

Se upp så hon inte får näringsbrist (katter kan inte ta upp särskilt mycket näring ur människomat)

• rymdulla

mina 10 äter ALLT spec. broccoli =S

• Kattstugan

En av mina katter ääälskade champinjoner på konservburk.

• Moniqe1979

svärmors katt får man passa när man varit och handlat för får hon bara chansen så stjäl hon gurkan, springer iväg med den och gömmersig nånstas och tuggar sig igenom plasten för att sedan snaska i sig hela gurkan i ett naffs som TOKIG blir hon. annars äter hon även allt annat som vi människor äter med utan att vara kräsen men gurka är som sagt en mega favorit

• 1Moonlight1
    Moniqe1979 skrev 2007-08-20 17:56:42 följande:
    svärmors katt får man passa när man varit och handlat för får hon bara chansen så stjäl hon gurkan, springer iväg med den och gömmersig nånstas och tuggar sig igenom plasten för att sedan snaska i sig hela gurkan i ett naffs som TOKIG blir hon. annars äter hon även allt annat som vi människor äter med utan att vara kräsen men gurka är som sagt en mega favorit
    Haha det där påminde mig om en hund jag känner, han greppar också tag i gurkan om han får chansen, men så är det ju en hund, skilland när katter gör det hehe..
  • Himesama

vår tjej älskar chips, kokt potatis, majs, riskakor, risi frutti medan killen bara vill ha kött... skinka, kalkon med mera.

• 1Moonlight1

Nej äter hon riskakor hehe. Det undrar jag om Siri skulle äta, känner jag henne rätt så skulle hon säkert det.

• Oleander

Våran grabb käkar det mesta. Chips, sallad, pasta, ris, bönor, kött. you name it, det enda jag hittills sett honom rata är färsk tomat. Och det roliga är att han vill ha maten "ren"
    Pasta är mums och vilken sås som helst till är gott men bara om de ligger var för sig.. skum katt
    (för vän av ordning vill jag påpeka att våra katter,alla 4, utfordras med RC in and outdoor nr.32)

Svar på tråden Är det fler som har katter som är allätare?