Hur gammal var du när du fick/köpte din första mobiltelefon? Fullständig omröstning.
Missade en åldersgrupp i förra omröstningen. Nytt försök!
Uppge gärna år och hur gammal du var, samt märke och modell och varför du ville ha en.
Missade en åldersgrupp i förra omröstningen. Nytt försök!
Uppge gärna år och hur gammal du var, samt märke och modell och varför du ville ha en.
Jag fick köpa min första själv, var i sjuan någon gång. Alla coola hade Nokia (coolast eftersom det hade Snake), 3210 var det häftigaste. Ericsson var också helt okej.
Jag sparade och pappa valde ut en åt mig som han köpte förmina pengar (de sålde bara i grannkommunen), han beskrev den som en Nokia. Så kommer han hem med en 12 cm, knallgul Siemens!! Skämdes som bara den!
Sedan när jag inte konfrimerade mig fick jag en som mamma fått som julklapp av sin arbetsgivare, en senapsgul Ericsson med lucka för knapparna, då kände jag mig cool.
Så kunde man komponera egna ringsignaler, så jag satt och letade "noterna" på nätet till bra låtar.
Det var runt 1999.
Jag var 13 år och året var 1994. Mobilen var en HB 100 och hyfsat omodern redan då.
när jag flyttade hemmifrån vid 17 års ålder...mamma&pappa köpte en motorola (så länge sen så den inte ens finns med i motorolas arkiv av telefoner)
Jag var 14 år så det måste varit -97 eller -98. Det var en motorola am 180 och den stängdes av hela tiden, minns också att det kostade 9.90 per minut att ringa. Billigt
Jag var 13 ungefär och fick mig en Ericsson "tegelstenen" i julklapp 97 .
20 och det var -98 tror jag!
För att jag bodde i norge o inte hade fast telefon, det var en Ericsson628!
Svarar som i andra tråden
Jag fick min första då jag fyllde 16. Gick första året på gymnasiet då. Året var -99.
Det var en knallrosa Ericsson T10
Min pappa köpte sin första mobil omkring den tiden då också. En NOKIA 3210. Och än har den inte blivit utbytt. Måste nästan vara nått sorts rekord
Jag var runt 30, ca 6 år sedan alltså.
Hade inget som helst behov innan och har egentligen inget större behov nu heller. ANvänder min väldigt sparsamt - kanske fyller på 100:- i månaden.
Anledningen till att jag skaffade den första var att jag var tvungen att vara anträffbar i jobbet.
Jag köpte en begagnad av min jobbarkompis - hhar ingen aning om vilket märke eller modell det var eftersom jag var och fortfarande är helt ointresserad.