• sheeba

Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att rönka en hund?

Höfterna då. Vår hund visar inga problem eller så utan mer jag som skulle vilja kolla hur det ser ut eller om det kan bli problem i framtiden.
    Han är nu 8 månader ska man vänta tills de är vuxna och fördigväxta?

• Svar på tråden Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att rönka en hund?
  • Dollars matte

Allt mellan 1000-3500 ungefär... Dels har veterinärerna väldigt olika prissättning, dels beror det på storleken på hunden. Ring runt till flera olika och kolla! Det lönar sig.
    Höftledsröntgen ska man inte göra före 1 års ålder, just för att de mycket mjukare i lederna när de inte är helt färdigvuxna så det är svårt att få rätt resultat tidigare. Så du har ju gott om tid på dig.

• sheeba

Ja lättast är ju att ringa runt Även om det inte är ett måste så känns det skönt att kolla upp honom. Ja då har vi lite tid på oss och spara till vad det nu kostar
    Tack.

• Frantic

Jeeezus när jag bara såg rubriken fattade jag inte att du menade röntga, jag trodde det var någon dialektal form av runka och trodde du skulle ha något äckligt spermaprov eller något!

• sheeba
    Frantic skrev 2007-08-20 19:02:08 följande:
    Jeeezus när jag bara såg rubriken fattade jag inte att du menade röntga, jag trodde det var någon dialektal form av runka och trodde du skulle ha något äckligt spermaprov eller något!
    jag som tyckte det såg rätt ut
  • bastarden

Håller med, ring runt o kolla!
    Hur stor är hunden? Större hundar ska man helst vänta med till 1½-2 års ålder..

• sheeba

Han är mellanstor skulle jag väl säga. Han är blandras så jag vet inte riktigt hur han kommer se ut i vuxen ålder
    Sedan stirrar man sig blind fast de flesta säger att han har blivit stor.
    Men han är mindre än en labbe så då räknas han väl som mellan?

• Rottis77

På kiniken jag jobbar på kostar det 1060:- för både höfter och armbågar. Och vi rekommenderar att man gör det strax efter 1 års ålder om det inte är någon av gigant raserna.

Svar på tråden Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att rönka en hund?