Hej..Vi klipper våran hund en eng.cocker med trimmer..Jag börjar med att sätta på de minsta munstycket som gör pälsen kortast och klipper huvudet och runt öronen ner en bit på halsen yngeför fram till bröstkorgen. Jag trimmar hårt på öronen en bit ner också och så tar jag och trimmar insidan på öronen..Men låter de långa vara kvar utanpå..Jag lämnar det långa håret på bröstet oftast så att den framhävs fint..men ibland trimmar jag ner det lite med de största munstycket så att pälsen inte blir allt för lång..sedan klipper jag med de korta munstycket ifrån huvudet bak på ryggen fram till svanden..det ska vara kort en bit på sidan utav ryggen också som på bilden...

Jag låter pälsen vara lång under magen och trimmar till lite bara med sax om det behövs.
Tassarna trimmar jag ner med de korta munstycket också pälsen blir riktigt kort då och det är lättare att holla hunden torr..Inte lätt att klippa tass päls med sax så trimmer går mycket bättre också under trampdynorna..hoppas du förstår hur jag menar..

bara att ställa frågor om du vill så kan jag ge mer råd.