• rosalin

pop-overall storlek 74??

Dotter är född i april och tittar man på hennes kurva kommer hon att vara 74 cm i mars (alltså då vintern nästan är slut). Har tittat på att köpa overall från pop men den jag vill ha verkar inte finnas i mindre storlekar än 74. Kommer det att bli alldeles för stort ibörjan? Nån som har erfarenhet av pop overaller?

• Svar på tråden pop-overall storlek 74??
  • Lill Tjoffis

tycker att de är stora i storlekarna. Har haft storlek 62 och 68 till min son

♥ Elis o6o9o1 ♥
  • Trogga

Tipset som de som jobbar på Po.P ger äe prova overallen nu och då ska det finnas gott om plats i grenen efter man tagit tag i den.

Skulle inte lite på kurvor, min är snart 1år och jag har köpt 92 till henne i vinter.

Hon är en september bebis och i vintras hade hon 74 på sin overall.

Jag kan googla
  • Livet e toppen

Har köpt pop:s vinteröverall till min son som bli 2år i januari, den är i stl 92 och stor! Hade räckt med en i stl 86...

• Vårsolen

nu har jag inte köpt en overall från PoP men till vår dotter född i april har jag köpt i stl 74, hon har precis börjat använda 68 och jag tror då att 74 blir bra lagom till vintern, kanske lite stort i början men det gör ju inget tycker jag.
    vilken stl har din dotter nu?

• rosalin

Vårsolen : hon har 62 än så länge, men jag tror mycket väl att hon skull kunna ha 68 också. hur lång är din dotter nu?

• Vårsolen

jag provade faktiskt 68 för första gången igår och blev förvånad över att det satt så pass bra, hon var 62cm på 4månkollen( och vägde 5856)

• rosalin

Vårsolen : då skulle jag gissa på att de är ganska jämstora nu. Kanske blir bra med en 74a då

• Knyttet88

Jag har köpt en begagnad st 68 på pops hemsida en windstopper flecce som var som ny för 250 kr med frakt. Skall kanske tillägga att jag gjorde detta fynd i juni månad. Min dotter är född i början av maj och väger nu 6 kg och är 63cm lång och har st 62 i sina kläder. Den overallen är för stor att använda nu men kommer att bli lagom och förhoppningsvis räcka fram till januari då de har sin vinter rea. Då kommer jag att sattsa på en tjockare overall i st 74 eller 80 för att hon troligtvis kommer att sitta i snön (om det kommer någon) och då håller ju inte fleecen. Om jag gör rätt eller fel det återstår att se.

Svar på tråden pop-overall storlek 74??