• Caylinn83

Personlig assistent!! Fråga ang sovande jour!

Imorgon ska jag på min tredje intervju som pers ass och denna tjänsten är som sovande jour på 75% och jag har inte den blekaste aning om lönen öht men undrar hur det brukar ligga till eftersom det är sovande natt och inte vaken...
    Har läst att vissa bara fått 22 kr/tim vid sovande natt!!! Förvånad Och har hört av en vän att hon fick 70% av lön vid sovande natt..

Vad vet ni om detta? Man kan ju inte leva på ett jobb som betalar hur lite som helst...

• Svar på tråden Personlig assistent!! Fråga ang sovande jour!
  • Freya25

Det kan nog stämma att det är runt 20-30 kr/tim för sovande jour

• modestyonly

Oftast är det ju inte enbart sovande jour utan du jobbar några timmar, har fyra-fem timmar sovande jour, sen jobbar man några timmar på morgonen igen!! Men det stämmer med lönen, den är 25% av din timlön...eller om det är fast jourersättning..men runt 22-25 kr stämmer..

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • BeanGirl

Jag jobbade på ett behandlingshem och där fick man inte betalt alls för nätterna...mellan 24 och 06 fick man bara betalt för de timmar du ev var uppe.

• Ellah

24 kr/h fick jag då jag jobbade som PA och hade sovande jour, så nej, sovande jour lönar sig inte alls.

• Caylinn83

Idag fick jag veta att jag får en 25% av lönen när jag har sovande natt, tack & lov var jobbet inte enbart på nätter utan även dag & kväll!

Svar på tråden Personlig assistent!! Fråga ang sovande jour!