• Iorlover

Angående begagnade pop klädesanonser???

Jo, bara undrar lite..sitter o kikar efter begagnade kläder till min yngsta på blocket mm. Hur kommer det sig att så pass många har en hel del kläder från Pop som är Nya med lappar kvar?
    En del har ju flera overaller, jackor mm!

Bara nyfiken!

• Svar på tråden Angående begagnade pop klädesanonser???
  • Jessica24

Dom har kanske köpt på sig en massa på REAn och hoppas att dom ska tjäna in pengarna då dom säljer det?
    Eller så är det så att dom bara har förmycket grejer som aldrig hann användas.

• G P

Gissar att många köper på sig när det är rea för att sen kunna sälja... Är iallafall min uppfattning.

• mage06

Jag tror de flesta av dem är köpta på rean. Många har långt till en POP-butik och är beredda att betala lite mer.

• Jenza

Dom köper på rea och får då oftast in minst lika mycket som dom gav, vet att en del är sjukt sugna på bonusen dom får oxå

• Iorlover

Verkar jobbigt tycker jag, att "ligga ue" med pengar för att KANSKE få igen med vinst. Men visst, har man de pengarna så går det väl antar jag.

• nadja84

Jag känner massa folk som köper upp sig på reor av massa olika märken man vet säljer bra och sen lägger ut på tradera och blocket. Dom tjänar massor på det kan jag lova!!!!

*Dylan 2006-03-25*
  • Fru Indosaurie
    Iorlover skrev 2007-08-20 23:13:00 följande:
    Verkar jobbigt tycker jag, att "ligga ue" med pengar för att KANSKE få igen med vinst. Men visst, har man de pengarna så går det väl antar jag.
    man får ju också bonus på kortet.
    vet man inte vad man ska göra för pengarna så
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Thisla

Många är GALNA i pop-kläder och lägger man ut på Tradera så FÅR man igen pengarna.
    Jag har tex letat en pop-skidjacka på rean åt min dotter, men i de butiker jag varit (under semestern, har 25 mil till närmsta butik) så fanns ej rätt stl. Skulle jag hitta en i rätt stl på annons så köper/bjuder jag, inte hur mkt som helst, men förmodligen en bit över rea-priset då det ändå är billigare än att köpa en ny som finns i butik fr hösten 07..

Själv köper jag inte nytt i hopp om att få sålt det, men det jag sålt som är begagnat från pop bjuder folk nästan pinsamt mkt för. Men kanske det finns nån som vill ha JUST DEN tröjan (som inte säljs längre) och bjuder därför en hel del..

Att handla på pop är inte dyrare i slutändan än att handla på HM/Lindex.. Säljer jag en klänning i gott skick från pop får jag tillbaka kanske hälften eller mer.. Säljer jag en klänning från HM får jag vara glad om den blir såld för en tjuga
    Eftersom mina barn inte ärver efter varandra så säljer jag .. och köper nytt..

• Thisla
    Urpan skrev 2007-08-20 23:25:32 följande:
    Vad är det för speciellt med PO.P kläder?
    Fina basplagg, bra kvalité, superfina ytterkläder, ett och annat fint "icke-basplagg".

• mage06
    Urpan skrev 2007-08-20 23:40:41 följande:
    www.tradera.com/POP_troja_-auktion-46668616Så det är alltså nåt alldeles extra med denna tröja....14 bud o uppe i nästan 100 kr.Bara för att det står PO.P
    Värdet besämmer ju den som budar men många gillar deras kläder, bland annat för att de är enkla tror jag och kvalitén håller till fler än ett barn
  • ejja81

vet att det finns en otlett affär som sälger pop overaller för bara 350 kr så är nog där dom kanske köper för å sälja dyrare sen

• Jenza
    Urpan skrev 2007-08-20 23:25:32 följande:
    Vad är det för speciellt med PO.P kläder?
    Polarn har en MYCKET bättre kvalitet på sina kläder än ex HM. Vet aldrig vad man ska köpa för stl på HM eftersom deras kläder drar ihop sig efter tvätt både lite här och där. Dessutom så räcker det med en tvätt för att HMs kläder ska se grådassiga ut.
    Polarns kläder håller både färg och form, tvätt efter tvätt efter tvätt.
    Därför är det också så populärt med polarn kläder på tradera, man vet att det är bra grejer man får som förmodligen inte ser alls slitna ut
  • Puss och Kram

Ang att priset trissas upp från 14kr till 100...

Lägger säljaren ett lågt utropspris blir provisionen billigare och fler börjar buda fortare, så det lönar sig att ha lite is i magen...

Svar på tråden Angående begagnade pop klädesanonser???