• Pluttis mamma

Något gott med kassler?

Har ni något gott recept med kassler?

Fantasin tryter och familjen skall ju ha middag även ikväll:)

• Svar på tråden Något gott med kassler?
  • ACK

Jag brukar skära kasslern i skivor och lägga i en ungsfast form, lite salt och peppar

Sedan skär jag ner en banan och lite ananas och varvar mellan kasslerskivorna

Blandar grädde med chilisås och slår över

Strör på lite jordnötter

In i ugnen 175grader 20-30min

Vi brukar ha potatis till detta.

• Äntligen mamma

Rislåda:

Koka riset o lägg i botten på en ugnsfast form.
    skär kasslern o lägg ovanpå
    Lägg på krossad ananas
    Sen häller du på Champinjonsås
    Och lite ost ovanpå.

Sen in i ugnen tills osten smält o det blir gyllenbrunt ovanpå.

LYCKA TILL

• Maddeliix

jag brukar skära kasslern i bitar och lägga i en form sen blandar jag grädde, chilisås (heinz), lite senap och timjan (tror jag det är) och sen håller jag det över tills det täcker kasslern, SUPER gott med ris, jag lovar.. walla

• Lisa1976

Gör en potatisgratin och lägg på kasslerskivor dom sista 15 minuterna.

• MaDdO

Skär i skivor, lägg i microfast form. ta vispgrädde eller matlagningsgrädd (ganska mycket brukar jag ta) och blanda i ketchup så mycket så att det blir en rosa sås. Salt och peppar i och sen häller man det över kasslern, in i micron ca 4 min (längre om det är mycket kassler, det ska bli varmt) och servera med ris. Toppengott och SÅ enkelt är man har bråttom eller är lite lat!

• Pluttis mamma

Mm, vad många goda recept, får äta kassler hela veckan:)

• Skånemamma77

Currykassler!

Skär kassler i strimlor, fräs med purjolök, svamp, röd paprika och curry efter smak. Häll på grädde och creme fraiche och låt puttra. Servera med ris och sallad. Enkelt och grymt gott!

• N1an

Mmmmm...låter gott! Men du har alltså inte i några kryddor i grädden eller creme fraichen? Utan bara curry när du steker?

Skånemamma77 skrev 2007-08-26 14:52:02 följande:
    Currykassler!Skär kassler i strimlor, fräs med purjolök, svamp, röd paprika och curry efter smak. Häll på grädde och creme fraiche och låt puttra. Servera med ris och sallad. Enkelt och grymt gott!
  • Nina1982

Kassler gratäng typ dom som redan skrivits fast jag gör såhär
    Strimla kasslern, lägg i ugnsäker form. Ha på blomkål och broccoli. Blanda lättvispad grädde och chilisås och ha på. Jättemumsigt.

En annan är att koka ris med lök och buljongtärning.
    hacka kassler, paprika, tomat och ananas.
    Lägg riset i en form och ha på allt hackat på.
    Värm vispgrädde med mjukost och salt och  peppar. Ha på och in i ugnen. Kan skriva ner receptet om ni vill med exakta mått.

• Miss Mumin

mycket goda recept, får ta och testa jag me

• SaNdRiX

Stek kassler i tärningar och lägg i en form, lägg fryst broccoli över. Häll över en ostsås, hemmagjorde eller färdigköpt. Toppa med riven ost och sedan in i ugnen, mycket lätt å mycket gott!

• grisekno

Ett väldigt enkelt recept är att lägga kasslerskivor i ugnsfast form, lägga på krossad ananas och ost och sedan in i ugnen tills osten smält och det blivit lite varmt. Med ris (och gärna soja på riset om man gillar det).

Går fort och är jättegott, tycker jag! Vi har även varierat med champinjonstuvning istället för ananas, men ska man göra även den själv tar det ju lite längre tid...

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
Svar på tråden Något gott med kassler?