• Fuga

2.5-åring med löst och kladdigt bajs - lägga om kost?

Är det för det första dåligt att ha löst bajs? (det är inte rinnande bara kladdigt). Är det ett tecken på att ngt. är fel, vad göra i så fall?

• Svar på tråden 2.5-åring med löst och kladdigt bajs - lägga om kost?
  • Onewish

Jag undrar samma sak...Min tvååring är också lös i magen jämt och ständigt...

• Fuga

Jag har verkligen försökt ta reda på hur det ska vara men hittar inget svar... verkar lite överilat at ringa sjukvårdsupplysningen.

• Vilmas Mamma

Äter dom fullkorn?, välling?, macka mm.
    Min tjejs mage pallar inte fullkorn.

*~Vilma & Edvin~*
  • Akima

Min lille grabb han hade det emellanåt med.
    Men enligt BVC så är det som tarmarna rensar sej.
    För om ett barn är hård i magen hela tiden så är det inte direkt bra.
    Dom sa något om att magen själv som gör att bajset blir kladdigt och små löst.Men om det är för löst så skulle jag ge han lite mer fiber och sådant.
    Men nu även när han snart är 4 år så har han dagart då han är lös i magen eller avföringen är kladdig.
    Så tror nog inte att det är någon fara :)

• Fuga

Min dotter dricker ganska mycket välling - dock mild fullkornsvälling så det borde ju vara ok. Hon får också ont i magen av fullkornsvälling.

• Fuga

Det vore lättare att byta blöja om det låg en beskedlig liten bajskorv i den i stället för en massa envist klistrigt kladd överallt ...

• Onewish

Min dotter dricker också mycket fullkornsvälling, har svårt att få i henne riktig mat...det verkar ju nästan som att det är därför då?

• Prinsessan Zelda

är det verkligen så löst då?

min kille på 2 år bajsar normalt, men när han bajsar i blöjan ser det alltid löst och kladdigt ut då det trycks ihop, men bajsar han på pottan är det fina bajskorvar

och bajs är ju kladdigt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Lilla Lotta

Som Mizz Turko säger, Laktosallergi ger denna symptom.

• Prinsessan Zelda

men fibrer gör ju att man bli lös i magen, inte hård??

Akima skrev 2007-08-21 09:54:32 följande:
    Min lille grabb han hade det emellanåt med.Men enligt BVC så är det som tarmarna rensar sej.För om ett barn är hård i magen hela tiden så är det inte direkt bra.Dom sa något om att magen själv som gör att bajset blir kladdigt och små löst.Men om det är för löst så skulle jag ge han lite mer fiber och sådant.Men nu även när han snart är 4 år så har han dagart då han är lös i magen eller avföringen är kladdig.Så tror nog inte att det är någon fara :)
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • imperia72

vi hade samma problem med våran minsting, hon drack ramlösa, var helt tokig i det och vi tyckte att det är ju nyttigt och bra, men det visade sig att små barn kan bli dåliga i magen av det, jag vet ju förstås inte om din lilla dricker det men berätta endå ifall att

• jogg

vår tjej tål inte fullkornsvälling och vi har även börjat med låglaktos välling, när vi började med låglaktosvälling så började hon bajsa en gång om dagen istället för tre gånger.
    kanske kan vara något att prova.

willys brukar ha rimlit pris

Svar på tråden 2.5-åring med löst och kladdigt bajs - lägga om kost?