lillangel skrev 2007-08-21 10:33:58 följande:
Hej!Jag har haft missfall och vänner som haft de me,de är mycke vanligt,vet me säkerhet att du inte ska försöka bli gravid snart igen utan du ska vänta ca 3månader men helst ett halvår annars är de stor risk att kroppen stöter ifrån sig den också,de har hänt flera jag känner o barnmorskan sa så,de e för att kroppen inte hunnit återhämta sig efter förra graviditeten o livmodern har inte hunnit dra iop sig helt ,förstår dig att du vill ha barn igen snart men de e mitt råd till
dig.De brukar ta ca 1 !/2 månad innan mensen kommer tillbaka. O så är de bra att du går o kollar dig hos mvc nu så allt ser bra ut nu. Jag beklagar verkligen ,de är så jobbigt jag vet,hoppas dom tar mot dig väl för jag träffade bara känslokalla vårdpersonal. lycka till nu. kram!
Det stämmer faktiskt inte alls, din bm har inte talat sanning. Man får inte lättare mf för man har haft det en gång (om det inte är något genetiskt eller en infektion som orsakat det) och man behöver absolut inte vänta så länge som 3-6 månader!