• Utstrålning

bra vällingdoserare?

Kan nån tipsa om en bra vällingdoserare? Köpte en på ica maxi, men märkte att det läcker pulver mellan facken när den legat i väskan. Tips??

• Svar på tråden bra vällingdoserare?
  • Disco

Fick en av svärmor, Tupperware. Funkar bra tycker jag. Har ingen aning om pris eftersom det var en present...

• Utstrålning

tack för tipset. Nån annan som går att köpa i butik?

• bella bella

har oxå en tupperwear,jätte bra. Hade en fr ica innan å den va värdelös!!

• solstraalen

Finns på babyland, barnens hus, ica maxi, vissa icabutiker, coop.  Kostar typ 69kr och har tre fack. Hänger bland nappflaskor och sånt.

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Jesster

Köpte på Coop och den var jättebra när min son var mindre och drack ersättning, nu när han dricker välling är den inte lika bra Facken är väldigt snålt tilltagna.

• Majsan8

Har oxå en från Tupperware, kanon!

• lenlag

Jag har Bambinos vällingdoserare med 3 fack och är supernöjd med den. Finns i alla barnaffärer, är dock osäker på om den finns i vanliga mataffären.

• squirlett82

Har oxå bambinos doserare.
    Finns att köpa i vanliga mataffärer.
    Antar att det är den som TS är missnöjd med??!
    Ett tips är att se till att öpningen inte står mellan två fack. Då äcker det grna över mellan facken.
    För mig har inte läckt alls vad jag har märkt.

Annars har som sagt tupperware en som fungerar på samma sätt.

• Ajsen

Hade först en som kom i från Babino (?) tror jag , men den läckte som ett såll, sen köpte jag en från Tupperware, helt perfekt, för sen när man slutar med vällingen kan man portionera burkmat i facken, läcker ingenting heller!

• Tvillingmamma2007

Vi har Avents och den funkar bra!

• MayaM

Använder bambinos doserare, funkar kanon.

• fjunis

Jag har märkt att Bambinos vällingdoserare läcker om man har "doseringslocket" på när man sätter på det stora locket, det blir en luftficka under locket som gör att pulvret läcker mellan facken.

• MayaM

Jag har bara ett lock på en burk med 3 fack.... Menar du den?

• Pyrets mamma

Jag har tupperwares....Mycket bra och håller tätt

• MissBeccis

Ni med Tupperwares vällingdoserare, vad heter den?

Alicia, född 060623 ~ Pojke BF 071011 ~ www.rebeccas.se
  • Flikkan84

Jag har en som är köpt på Gekås (ullared), men jag minns inte va den heter.. Den kan oxå läcka om man inte sätter på locket ordentligt... På undersidan av locket (på min iallafall) så finns det två "prickar" som är lite upphöjda, "staketet" mellan dom olika facken ska sitta mellan dom två prickarna, annars läcker den... Det smäller änna till när man vrider på locket, så då vet man att den sitter som den ska...

När jag väl upptäckte prickarna så har jag inte haft nårra problem med att det läcker... Å jag tycker att den är i alldeles lagom storlek..

• Mandelmamman

vi har den från avent, superbra! svängda väggar i facken, läcker inte och stort hål. facken går att ta ur så har man en stor burk också.

• underbara Ester

har från Difrax - bra men rymmer max 5msk per fack (3 fack). Mycket bra, enda dumma med den är att Ester lekt bort den så jag inte kan hitta den :(

(¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden bra vällingdoserare?