Husspindel = BLÄ.. behöver tips!
Funderade på om jga skulle sätta tråden under husdjur istället
Jag bor i ett hus från 1949. Kruttorr källare som jag ju ska var taacksam för..
Jag har många husspindlar i källaren. Här snackar jag inte om Janne Långben (lockespindeln) utan husspindlar, alltså mörkbruna mycket kraftiga med långa tjocka ben och de mäter nog 7-8 cm från benspets till benspets. Jag är inte rädd för spindlar i normala fall, men de här är så stora så de känns exotiska. Springer fort när jag ska krossa dem.. Uhh.
Har bott i huset i 1,5 år. Jag har satt in ett bubbelbadkar i källaren o 2 ggr har jag sett en spindel sitta i badkaret då jag kommit ner i källaren. Det är bara så obehagligt.
2 gånger har jag sett en spindel i vasken uppe i köket!
Värst var häromdagen då min son sa mamma kolla där o pekade.. jag satt i soffan o bakom mig på väggen kröp då den största av dem alla.. mitt på dagen.. på väggen i vardagsrummet!! Usch!! En kväll sprang en över köksgolvet.. De krasar när man mosar dem...
Vad 17 ska jag göra?? Jag har ringt Anticimex men de har inget gift mot dessa. De är för kraftiga säger de. De är ju inga skadedjur heller utan tyder på ett torrt hus. Jag tycker ju bara att de är så obehagliga.
Vet ni om en sån där dosa man sätter i en väggkontakt o som med någon viss frekvens skrämmer möss kanske funkar på husspindlar också?
Jag behöver tips.. fler som har detta problem? Inte kul att få spana efter spindlar hela tiden