• 2fast4U

Lasagne á la Anna Skipper?

Såg som hastigast ett program häromdagen "Du är vad du äter" med Anna Skipper...där gjorde de en lasagne med bla skivor av squash, tomatröra och chevre...
    Någon som kan bidra med detta recept då jag ej kan finna det?

• Svar på tråden Lasagne á la Anna Skipper?
  • JosJos

Jag har coskå letat efter det och har sett att det funnits andra som letat efter efter det här på FL. Jag gjorde en annan variant som jag hittade i ngt ICA-häfte som var svingott: lök, krossade tomater, tomatpuré och grönsaksbuljong puttrar i hop lite och varvas i en form med lätt stekta aubergine-skivor. Toppas med Arlas ostsås och riven ost. Svingott. Säg till om du vill ha mer detaljerat recept. Men det var skitenkelt och vill man ha det lite lättare kan man ju skära ner på sås och ost el använda lättare varianter...

• 2fast4U

Det lät ju gott det också!

Synd bara att vi inte kan hitta det "rätta" receptet... Om jag minns rätt så skar de skivor av squashen med osthyvel, varvade detta med en röra (ihopkokta tomater, kryddor, lök, ev svamp)
    Överst smulades riven chevre. Såg i alla fall himla smaskigt ut!

• 2fast4U

Var inne på TV3:s hemsida häromdagen och sökte runt...Hittade andra recept men inte just denna med lasagne. Kan ha missat det!

• 2fast4U

Blir lite osäker...Kanske det var denna variant?

Auberginegratäng

4 personer

3 auberginer
    2 ZuccHini
    2 burkar krossade tomater
    2 påsar spenat
    Vitlök
    Oregano
    Timjan
    olivolja

Lägg olivolja i botten av formen. Tag skivad aubergine och zucchini och lägg det tillsammans med spenat , krossade tomater, vitlök, oregano och timjan i lager i formen.
    Strö över fetaost alternativt ha inuti gratängen.
    Låt stå och puttra i ugn 170 g i nästan en timma. Kom ihåg ? mycket olja!

• 2fast4U

Pumpkin: Du menar Peccorino istället för Chevre?

• Pumpkin

Ja enligt receptet du la in nu skulle det vara fetaost, men när hon gjorde så använde hon en massa peccorino.

• 2fast4U

Jaha, du menade receptet över Auberginegratängen.
    Det vet jag inget om då jag snubblade över det receptet i mitt sökande efter lasagnereceptet...och bara kopierade det direkt från Anna Skipper's receptbok.

Vi får fortsätta sökandet efter lasagnereceptet Någon som kan hjälpa till?

• mosterYster

det är ju i så fall moussaka och inte lasagne... själva grejen med lasagne är väl LASAGNEplattor?!?

• 2fast4U

Lasagne, gratäng, moussaka i all ära... I programmet kallade det rätten för lasagne då de skurna skivorna av squash ersatte de traditionella lasagneplattorna!

• Kenzie

Jag brukar göra en liknande lasagne med sguashplattor istället för pasta. Jag gör en sås på quornfärs (den kan man skippa om man vill), krossade tomater, lök, vitlök, färsk basilika och färska champinjoner. Sen varvar jag såsen och plattorna och har ev. lite keso emellan. Parmesan, fetaost eller chevre uppepå. Suppergott

Älskade Theodor 060329
Svar på tråden Lasagne á la Anna Skipper?