• Gustafsmamma2005

    Virginia Andrews. Vilka böcker hör till de olika serierna ?

    Jag har en hel del böcker av Virginia Andrews men minns ej vilka som hör till vilka serier.

    Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.
    Kanske länka mig till någon sida.

  • Svar på tråden Virginia Andrews. Vilka böcker hör till de olika serierna ?
  • SkånetösiNorrland

    Kolla på bokklubbarna.
    I alla fall Vindsträdgården, blomblad för vinden,törnbädden, skuggor i skogen, lustgården handlar om barnen på vinden-

    Flickan fråån Himlen, Svart ängel, Fallna Hjärtan, paradisets portar och en väv av drömmar Är serien om Heaven.

    Flickan som försvann och hemligheter i grynningen är serien om Dawn

    det är de jag har läst sen finns det en serie om Melody och en om en som heter Ruby

  • Yildiz

    Någon som vet vart man kan få tag i böckerna på svenska? Har en del men inte alla. Hittar dom inte...

  • Gustafsmamma2005

    I mina böcker står det tyvärr inte vilka som hör till vilka och jag minns inte vad de handlade om alla.

    Yldis: Vilka böcker söker du?

  • trollet83

    Måste bara säga att hennes böcker är mkt bra de jag läst!Får jag syn på en ny jag inte har köper jag den..har en nu som ligger o väntar på läsning..

  • Krabbolina

    Det finns en del böcker på tradera.com

    skuggor i skogen, Vindsträdgården, Blomblad för vinden, Törnbädden & Lustgården (Handlar om Malcolm & Olivia Foxworth och deras barn, barnbarn osv.)

    Flickan från himlen, Svart ängel, Fallna hjärtan, Paradisets portar & En väv av drömmar. (Om Heaven)

    Röd som rubinen, Trolsk som pärlan, Allt som glittrar, Den gömda juvelen. (Ruby)

    Melody, Hjärtats sång, Ödet väger, Musik i Natten, Oliva (Böckerna om Melody).

    Älskade Audrina. Flickan som försvann, Hemligheter i gryningen.(vet inte riktigt vem dessa handlar om)

    Sen vet jag inte om det finns fler böcker på svenska. Själv jagar jag Melodyserien....=)

  • melodie

    Älskade Audrina är fristående.. och flickan som försvann och hemligheter i gryningen handlar om en tjej som heter Dawn och hennes bror.

    Jag har hittat dom böckerna jag saknade på olika secondhand-butiker och antikvariat då får man ju se vilket skick dom är i.

  • Yildiz

    Gustafsmamma2005
    törnbädden skuggor i skogen och lustgården är böcker jag skulle vilja ha.

  • Chilli Stardust

    åhh :) jag köpte en bok med henne för några år sen på rea.. NU har jag alla som kommit ut på svenska :D

  • cosmo

    Söker paradisets portar o en väv av drömmar av virginia andrews någon som har köper gärna

Svar på tråden Virginia Andrews. Vilka böcker hör till de olika serierna ?