• Poena

Har du blivit klippt/färgad av en frisörelev?

Blev du nöjd med resultatet?
    Hur mycket billigare var det?

Om man inte blir nöjd/det blir helt fel, vad händer då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-04 21:25:23:
    Nu har jag gjort det

Var och slingade håret hos en tjej som gått ut sista året och gjorde sin praktik (?) på en salong. Det var i princip som att gå till en vanlig frisör fast då hon plockat ur alla slingor + skulle välja färg + under själva färgning (för att se resultatet) så hjälpte en riktig frisör till. Blev lika bra resultat som om jag hade betalt minst det dubbla hos en frisör med gesällbrev, så jag kommer nog gå tillbaka dit.

• Svar på tråden Har du blivit klippt/färgad av en frisörelev?
  • hug me

min bror gick till en elev, han fick sitta i 2 timmar och bli klipptFörvånad men han vart nöjd och betalade 90:- tror jag det var.

ღ mamma till 2 prinsessor ღ
  • Små Hjärtan

Jag ar blivit klippt av en elev. Jag blev mer än nöjd. Betalade 100 kronor.

En liten flicka beräknas komma den 6/9-07
  • Fluffguf

Inte på salong, men jag har en kompis som är frisör, och hon klippte och färgade mitt hår under sin utbildning. Jag var iaf jättenöjd, hon var lika duktig som vilken frisör som helst, visserligen har jag en ganska enkel frisyr men ändå. Jag betalade ungefär 100 kr.

• zenna

Jag blev klippt av en elev för många år sedan och det blev käpprakt åt skogen fel. Noll koll när jag förklarade ungefär hur jag ville ha det och det slutade med att de fick klippa av allt hår jag hade sparat och det växer Inte fort. Gick aldrig dit mer.

• Ellah

Ja, massvis med gånger. Har alltid blivit nöjd - nästan mer än med min vanliga frisör. En gång slutade dock med gråt framför speglen men det var inte för att hon var dålig rent tekniskt utan för att hon ej lyssnat på det jag sagt och klippt myyyyyyycket kortare än vad jag velat.

Jag tycker att de ofta är mycket noggrannare, låter det ta sin tid och är som sagt i de flesta fall mycket nöjd med resultatet.

• Ellah

Ska kanske tillägga att min vanliga frisör tar 1500 kr för klippning och slingor, på frisörskolan betalar jag 450 kr för exakt samma!

• menilla

Går och klippe rmig på en privat frisörskola. Första gången tog det tre timmar. Då klippte jag av mitt långa hår till en kort frisyr. Slingat håret där en gån och blev nöjd.
    Har blivit missnöjd en gång, men sånt får man räkna med. De är ju elever och där för att lära sig.

• Poena

Jag funderar på att slinga mig hos en elev (3:e året). Funderar på hur mcyket som kan gå fel Jag har ju själv slingat håret några gånger utan att det slutat i katastrof så man kanske skulle prova.

Frågan är bara om man skulle ha ptur och det går dåligt, kan då de "riktiga" frisörerna på salongen rätta till det? Eller är det en risk man går med på när man går hos en elev?

• menilla

Det är ju en chansning som man tar, men det brukar gå bra. de har läraren runt sig och de kollar vad de gör.
    Tycker inte att du skall vara orolig.
    De är oftare mycket mer noggranna än många andra frissor.

• Poena

Men om man går till en riktig salong där eleven praktiserar, har de lärare där också som kollar hela tiden?

Svar på tråden Har du blivit klippt/färgad av en frisörelev?