Pizza sallad!någon god...
Gjorde en pizzasallad igår med Socker,vinäger,olja,salt,grekisk sallads krydda och svart peppar. Den blev inte alls god. Någon som har något gott recept? Älskar pizza sallad men denna blev inte bra.
Gjorde en pizzasallad igår med Socker,vinäger,olja,salt,grekisk sallads krydda och svart peppar. Den blev inte alls god. Någon som har något gott recept? Älskar pizza sallad men denna blev inte bra.
Jag brukar strimla vitkål, ha på olja, vinäger, salt och peppar. Sen låter man den stå ett dygn i kylen.
Blir riktigt bra.
drsteffo har alldeles rätt o riktigt!
min pappa hade pizzeria när jag var liten o jag brukade titta på när pappa blandade pizzasallad i en jättestor plastlåda.
över strimlad vitkål öste han vinäger, salt, olja o svartpeppar. så in i kylen o den blev bara godare o godare för varje dag den stod.
..sugen jag blev nu!
kanske är sockret som gör det hela.vad ska man ha för vinäger?
Vitvinsvinäger..
Men ha gärna i en skvätt socker med.. Men inte så mycket... Smaka av "dressingen" innan du har över den på vitkålen..
Finns bra recept i "Vår kokbok", den salladen brukar bli jättegod! Då har jag för mig att man kokar upp olja/vinägerblandningen innan man har på den