Kreta VS Rhodos
Vilken av dessa öar är favoriten?????
Vilken av dessa öar är favoriten?????
Annat: Har inte varit på ngn av dom.
har bara varit på kreta (2 ggr) så röstade på det
va i chania och platanias-mysiga ställen båda två
Har varit både på Kreta och Rhodos men jag måste säga att Rhodos ligger varmt om hjärtat!
Har bara varit på Rhodos och varit där 2 ggr. tris jätte bra där. Där finns allt från stransliv till "stan".
Rhodos rhodos rhodos, har varit på kreta med
Har varit på båda öarna o tyckte om Rhodos MYCKET mer. Kan absolut tänka mig att åka tillbaka.
kreta, känner folk där så det känns som självklart =)
ts. Verkar som dom som varit på båda öarna föredrar rhodos
tog kreta,, har vart där 5 gånger.
Hoppas jag inte blir besviken på Rhodos då......
Ska dit på söndag
Kreta! Finare stränder....
Svarar kreta för jag har bara varit där.
jajja
Härligt vilken sida ska ni till, den västra gillar jag mest, det blåser hela tiden där så man inte känner av värmen lika mycket.
Gamla staden är helt underbar, hoppas ni får trevligt!
Har varit på Rhodos 24 gånger och åker gärna tillbaka. En anledning som knäcker det mesta. "Brottsligheten på Rhodos är nästan obefintlig" (Står att läsa i vissa resebroschyrer)
S N A F U skrev 2007-08-22 10:26:21 följande:
Svårt att säga, har varit på båda men kan inte säga att nån av dem var någon favorit precis... men det var nog roligare på Rhodos...
Jag älskar Rhodos och har varit där 10 gånger än så länge.
I September så bryter jag trenden och åker till Kreta så vi får se vilken ö jag gillar bäst efter att jag kommit hem igen.
heja Rhodos
Hm.. Har varit både på Kreta och Rhodos. På Rhodos i Rhodos stad och på Kreta i Chania.
Kreta har ju ingen direkt ökänsla, och Chania var en rätt skitig stad även om den också har sina pärlor. Men åker jag tillbaks till Kreta så blir det defenetivt inte Chania. Samma för Rhodos, åker jag tillbaks dit blir det till ett mindre och pittoreskare ställe än Rhodos stad även om det även här var otroligt vackert med "Gamla stan" och Mandrakihamnen och allt.
Vill man åka till en lugn ö, med lagom utflykter och fin atmosfär, genuin grekisk känsla och fina restauranger med god mat, fina stränder och allt det där utan en massa fjortisar, barer och diskotek med inkastare och hetssupande så rekommenderar jag den lilla ön Karpathos som ligger precis mellan Rhodos och Kreta.
Det där med att brottsligheten skulle vara mindre på Rhodos ger jag inte ett rött öre för. Jag känner faktist många som jobbat både som reseledare och med annat på dessa öar och de säger att brottsligheten generellt på alla chartermål är hög. Och då snackar vi inte om att inhemsk befolkning snor av turister utan turister stjäl av turister, och så har vi ju naturligtvis Timeshare som lever på att lura turister.