• smyg

ställa barnvagnen i...?

Vi har flyttat till radhus nu. Vi vill inte köra in barnvagnen i huset. Vi vill lämna det utanför men det går inte om det regnar och/eller snöar.

Hur gör ni?

Kan man köpa ett litet garage till barnvagnen och ställa den utanför??

• Svar på tråden ställa barnvagnen i...?
  • Bitzy

Vi bor på andra våningen i ett hyreshus och tar alltid in vagnen hemma hos oss. Jag vill inte att den ska stå ute eller i ett förråd som alla andra har nyckel till då den kan bli stulen. Det var ju inte direkt billig att köpa heller.

• Mollymajs

Ni har inte en bod eller ett förråd på gården. Vi bor oxå i radhus och har en liten bod på framsidan. Där har vi våra vagnar.

• Joico

Det tråkiga med att ha den ute, varesig helt ute eller i förråd/garage är ju att det möglar ganska snabbt.. både äckligt, tråkigt och svårt att få sålt sen.

• cicci85

Vi har den inne, har en perfekt vrå... de gamla vagnarna är ute i förrådet.
    Om ni har toan vid ytterdörren och har dusch där han ni köra in den i duschen

• smyg

Vi vill helst inte ha det inne. Vi har det inne nu och det är mycket problem med lillan som vill slicka på den jämt.

Joico skrev 2007-08-22 03:04:19 följande:
    Det tråkiga med att ha den ute, varesig helt ute eller i förråd/garage är ju att det möglar ganska snabbt.. både äckligt, tråkigt och svårt att få sålt sen.
    Om man har en varm garage, då?
    Mollymajs skrev 2007-08-21 20:47:53 följande:
    Ni har inte en bod eller ett förråd på gården. Vi bor oxå i radhus och har en liten bod på framsidan. Där har vi våra vagnar.
    Har du märkt av mögel?
  • idisb

skulle aldig ha vagnen ute pga av mögel och insekter dom bygger bo. vi ha våran i källare som ligger på markplan. nu när vi flyttar till lägenhet ska jag nog hänga den på väggen eller ställa i gaderob. det är ju en p så tar minimal platts. i barnvagnsförådet never

• 2006ängel

Vi har den inna fast vi inte vill ;)
    Den står precis innanför dörren, super mycket i vägen :(

Tror att det blir för fuktigt och risk för att djur hoppar i den osv,...om den står ute.

• Joico

Varmgarage går ju bra, för då torkar ju vagnen om den är blöt och blir inte fuktig. Vilken färg är vagnen? Det syns ju tyvärr inte på en vagn som är mörk, men det kan mycket väl finnas där.
    Har mögel i 2vagnar. Inte alls fräscht! Vet inte om det kanske kan vara farligt heller(?), om barnet sover i det.

smyg skrev 2007-08-22 10:44:34 följande:
    Vi vill helst inte ha det inne. Vi har det inne nu och det är mycket problem med lillan som vill slicka på den jämt.
    Har du märkt av mögel?
  • virrpinne

Vi drar jämt in den... vill ej ställa den i förrådet med alla andra.

• Mollymajs

Vi har den i gårdsförrådet och där finns inget mögel. Det är visserligen ett isolerat förråd med element.

• smyg

SUCK!

Hallen är så liten och det kommer betyda att vi måste klättra över vagnen eller tränga oss runt för att nå köket

• 2006ängel
    smyg skrev 2007-08-22 20:32:18 följande:
    SUCK!Hallen är så liten och det kommer betyda att vi måste klättra över vagnen eller tränga oss runt för att nå köket
    Precis så har vi haft det i 18 månader, och vi lever ;)
  • Mallemus

Vi har haft den i hallen hela tiden... 3 vagnar. Vill inte ha den ute pga mögel, fukt och kyla. Samt att den kan bli stulen. Vi har våra vagnar hopfällda... supermeckigt men inte så mycket att göra åt. kan ni inte blockera vagnen så att hon inte kan slicka på den? Typ en playwood skiva eller dylikt?

• miiillan

jag tror att vi kommer svänga in vår vagn i barnrummet som ligger precis intill hallen när man kommer in. bor på fjärde våningen.

• smyg

Jag sa att jag ville ha en liten grind i hallen, mellan yttredörren och resten av huset. Mannen tyckte att det blir fult

• Joico

din man kanske har rätt, men det är väl bättre det än att ert barn får i sig massa bakterier från en vagn som rullat ute?? eller att den möglar i ett uteförråd. nåt bättre argument får han då komma med

smyg skrev 2007-08-23 15:16:18 följande:
    Jag sa att jag ville ha en liten grind i hallen, mellan yttredörren och resten av huset. Mannen tyckte att det blir fult
  • smyg

Jag tycker att vi kan väl leva med en grind ett tag, för att vi är ju småbarnsföräldrar och det är inte som att vi kan bo "fint"

Svar på tråden ställa barnvagnen i...?