• The Bumblebee

Barnvisa som handlar om en traktor - finns det?

Barnen på vårat dagis (det dagis där mina barn går) vill sjunga sånger om traktorer och personalen frågade mig om jag kunde någon.

Jag kommer inte på en enda Fundersam om jag bortser från "Den lilla röda traktor"-sången

Nån som kan en TRAKTOR-BARNSÅNG?

Funderade på att göra om texten på någon av barnvisorna jag kan. (kanske till Daggmasken Pelle Jöns ) Men har inte kommit på nån kul text om en traktor heller. Så vill någon hjälpa mig att författa en traktortext är det fritt fram!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Barnvisa som handlar om en traktor - finns det?
  • Kliff

I vår barnmusikgrupp sjunger vi en.
    ---
    Traktorhjulen går runt, runt, runt. Runt, runt runt. Runt, runt runt.
    Traktorhjulen går runt, runt, runt. Runt omkring på åkern.
    ---
    Och så är det ett antal olika versar till som jag dessvärre inte kommer ihåg... Men kanske har jag friskat upp minnet hos ngn annan som kan komplettera?!

• Noklen

Lianne m 2: Det där verkar som en omgjord variant av "hjulen på bussen".

♥Moa 051020♥
  • The Bumblebee

Aha...
    Precis som "Hjulen på bussen" - smart Förstod att det måste ha funnits traktor-tokiga barn nån annanstans oxå

• The Bumblebee
    Hjälp mig hitta på verser nu då!!!
  • Noklen

Smultron och sång heter en sångbok av Bo Sjöbom. Där finns en sång som heter Traktor-rock. Har dock ingen aning om hur sången går

♥Moa 051020♥
  • The Bumblebee
    Noklen:
    Ja, jag googlade och hittade samma info Men hittade ju varken melodi eller text. Får be dagis köpa den sångboken!
  • Noklen

Låna hem den från biblioteket och kolla ifall det är nåt att ha först. Finns så många dåliga sångböcker...

♥Moa 051020♥
  • The Bumblebee
    Noklen skrev 2007-08-21 21:20:52 följande:
    Låna hem den från biblioteket och kolla ifall det är nåt att ha först. Finns så många dåliga sångböcker...
    Ja, det kan ju oxå vara så att de redan har den - och (gud förbjude ) har missat den fantastiske trator-rock-sången...
  • Kliff

Noklen: Ja! Det är det nog, ja! (hemmasnickrad variant på bussen alltså). Det tänkte jag inte på! Hmmm... då ksnake det blir svårare att hitta verserna om det är en lokal variant så att säga! Kan ringa en kompis imorgon om du ff är intresserad, TS.

• The Bumblebee
    Lianne m 2 skrev 2007-08-21 21:39:27 följande:
    Noklen: Ja! Det är det nog, ja! (hemmasnickrad variant på bussen alltså). Det tänkte jag inte på! Hmmm... då ksnake det blir svårare att hitta verserna om det är en lokal variant så att säga! Kan ringa en kompis imorgon om du ff är intresserad, TS.
    Japp - absolut!
    Du får jättegärna fixa alla verser. Annars måste jag ju sätta mig och hitta på egna ju
  • The Bumblebee
    Popkorn skrev 2007-08-23 17:55:39 följande:
    Gå in på www.ingelaslekstuga.se där finns det texter om fordon + en massa andra bra sånger.
    Tusen tack!
    Massor med roliga sånger och tips! Jag ändrare dock lite i texten på ett par av sångerna innan jag skrev ut dem
  • Kliff

The Bumblebee: FÖRLÅT! Jag skulle ju skrivit till dig för länge sedan nu... Men jag har helt enkelt glömt bort det...*skäms*
    Här är iallafall texten till Traktorsången vi sjunger. Och ja, det är en högst egentillverkad, lokal variant!
    ---
    Traktorhjulen går runt runt runt. Runt runt runt. Runt runt runt.
    Traktorhjulen går runt runt runt. Runt omkring på åkern.

Betupptagarn går runt runt runt. Runt runt runt. Runt runt runt.
    Betupptagarn går runt runt runt. På sockerbruket i Roma.

En del tar en bit en del tar två. En del tar tre bitar i kaffet. En del tar en bit en del tar två. En del tar tre bitar i kaffet.

Men om traktorens scud/skudd går sönder, scud går sönder, scud går sönder. Om traktorens scud går sönder, då skulle inte traktorn åka mer.

Men för det mesta så går
    Traktorhjulen runt runt runt. Runt runt runt. Runt runt runt.
    Traktorhjulen går runt runt runt. Runt omkring på åkern.
    ----
    Ja. Som du märker var det ju inte så värst mycket mer traktorrelaterat!

• Alfie07

hej hej! gå in på www.poplife.se sök traktorrock med smultron och sång.
    Där kan du lyssna på den.
    /Erika

• cornelias mamma

TRAKTOR ALBAN! / SAS o KOPP!
    Finlandsvensk, men den basta traktorlat som gjorts!

Svar på tråden Barnvisa som handlar om en traktor - finns det?