• babyluren

slutat med p-piller. normalt med molande värk?

jag slutade med mina p-piller för fyra veckor sen och har haft molande "mensvärk" i två veckor och ont i brösten.
    men det kommer ingen mens?
    ska det ta så lång tid och varför har jag mensvärk fast mensen inte kommer?
    kan väl inte redan vara gravid?

• Svar på tråden slutat med p-piller. normalt med molande värk?
  • Poppit

Jag har exakt samma "problem". Slängde pillerna 5/8, fick "pillermens" ett par dagar efter. Har äl igår/idag (om jag utgår ifrån hur mensen var då jag åt piller) och bim 4/9. Men jag är öm i magen, speciellt på höger sida, har molande värk sen i söndags/måndags. Dock inga ömma bröst. Tycker också att det är lite tidigt för gravsymptom!

• Bebbe08

Jag hade molvärk hela första månaden efter att jag slutade med p-piller. Enl BM så var det för att kroppen jobbar igen efter piller åren. Men det kan ju vara så att du är gravid, har du kollat det?

• babyluren

nej jag har inte kollat det. men kan det redan märkas?
    jag har ju bara haft ett uppehåll på fyra veckor från pillrena.

• Bebbe08
    babyluren skrev 2007-08-22 15:56:54 följande:
    nej jag har inte kollat det. men kan det redan märkas? jag har ju bara haft ett uppehåll på fyra veckor från pillrena.
    Ja det kan det. Skulle du haft din mens om du räknar med en normal menscyckel på ca.28 dgr? Hur många dgr har det gått sen senaste mensens första dag? Min mens kom 31 dgr efter att jag slutat med p-piller, den kan ju ta lite längre första gången oxå.
  • trebarsmamma

åå vad bra att jag hottat en sådan tråd,jag slutade exakt för 28 dagar imorgo.och ingen mens idag testade minus imorse,jag har haft så ont i min livmoder i tre veckors tid har ömma bröst.har mått illa två dagar nu och varit väldigt seg och trött i tre dagar.varit på dåligt humör oxså.men ska testa igen om några dagar om den inte dykt upp än,jag åt yasmine i några månader,

• Suneboll

När jag slutat med p-piller tog det 2.5 mån innan mensen dök upp. Hade molvärk o ömma bröst under tiden.

Ta ett gravtest för att helt säkert veta, annars så e det så att kroppen håller på att ställa in sig

• babyluren

ja man vet ju aldrig. man hoppas ju på att det är en liten bebbe som spökar. och man blir ju så besviken om det inte är det.
    har så starka känningar men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g.
    har mensvärk, ont i brösten som tusan, och brösten är svullna.

får väl göra ett test ändå. och är det ingen hoppas man ju mensen ska komma igång nån gång. vilken tid det ska ta!!!!!!!
    vill ju ha bebis nu. hehehe... helst i morgon ;)

• trebarsmamma

men vad åt ni för ppliier det tar ju lite olika för olika piller innan man får mens tillbaka

• reemaa

Hej tjejer! Jag är också en person som slutat med p-piller precis, inte haft min första "riktiga" mens än, men är på BIM +16 idag & negativa tester, enligt BM ska jag vänta en vecka till, suck... Jag har ätit Diane, ni?

Svar på tråden slutat med p-piller. normalt med molande värk?