Söva om på nätterna utan amning?
Min dotter är nästan 10 månader och ammar. Hon ammar oftast på kvällen när hon ska sova, men det går även att söva henne utan bröstet. Däremot så är det stört omöjligt att få henne att somna om på nätterna utan bröstet. Innan hade hon napp och då funkade det kanske hälften av gångerna att söva om med hjälp av den. Dock tappade hon intreset för nappen för ca en månad sedan så vi passade på att plocka bort den.
När hon vaknar så börjar hon först gny lite.. då får hon bröstet och somnar oftast om rätt snabbt. Får hon inte bröstet börjar hon snabbt gråta. Sedan kvittar det hur mycket man bär, vaggar, sjunger etc, hon blir bara mer och mer ledsen och skriker helt hysteriskt. Jag ger mig till sist och hon får bröstet..
Jag kanske borde vara ihärdig, men det känns fruktansvärt grymt att låta henne gallskrika, även i min famn, när jag vet vad som hjälper. Det känns fel! Fast samtidigt är jag väääldigt trött på att amma en hel del gånger per natt. Dessutom ska pappan vara föräldraledig om ett par veckor och jag börjar plugga.. hur ska det gå?
Tips och råd?