• Mylittlebaby

Vecka 39

Jaa nu är man i vecka 39 ,jag är beräknad den 29/8 och är ganska livrädd för förlossningen.
    Ibland undrar jag hur man tar sej igenom det här , jag ser upp till kvinnor som har gjort det.
    Det är mitt första barn så jag vet bara vad förvärkar innebär.
    Jag vill bara att hon ska vara frisk och jag är beredd att gå in i eld och vatten för det.

• Svar på tråden Vecka 39
  • zazla

Det kommer att gå bra, ta det bara lugnt och följ med. Det är inte en smärta som kommer och sköljer över dig, det blir lite värre hela tiden och när du tror att du inte klarar mer så går det ner igen. Tänk så. Och tänk på hur många som har fixat det innan. Det är jättehäftigt att föda barn och man känner sig som en drottning efteråt Lycka till

• blonde redhead

Bena upp dina rädslor! Vad är det du är rädd för? Är det smärtan? Oron? osv. Ta verkligen reda på vad du är rädd för för att kunna hantera det när förlossningen startar.

• Veizades

kan säga att jag var dödsrädd innan förlossningen (har en -06 son), det jag gjorde var att läsa allt jag kunde komma över om förlossningen och dess olika skeden.
    Läste om 'normala' förlossningar där allt gick bra men också de där det gick mindre bra.
    Tror att det är viktigt attman förbereder sig så mycket som möjligt psykiskt. Allra hälst om man är rädd.
    SÅ leta upp allt du kan här på nätet, eller böcker på bibloteket. Läs folks förlossningsberättelser här på FL och prata med din BM om din rädsla.
    Allt detta gjorde jag och det lugnade mig faktiskt en hel del!

• FruSascha

Jag läste också mängder av förlossningsberättelser innan för att förbereda mig. Se till att vara utvilad så gott det går och ladda.

Det gjorde inte alls lika ont som jag föreställt mig innan. Och jag blev inte alls utmattad av förlossningen som en del verkar säga att man ska bli, det var snarare en energikick.

Sedan finns många bra smärtstillande tex lustgas och EDA. Jag har en positiv förlossningsberättelse i min blogg om du vill läsa.

Svar på tråden Vecka 39