Turkisk youghurt vs matlagningsyoghurt?!
Kan jag använda turkisk yoghurt istället för matlagningsyoghurt i ett garam masala-recept? Vad tror ni?
Kan jag använda turkisk yoghurt istället för matlagningsyoghurt i ett garam masala-recept? Vad tror ni?
ja det kan du
Självklart!!
Jag använder bara turkisk yoghurt nuförtiden, det är så mycket godare än matlagningsyoghurt! (och billigare!)
jag tycker arlas medelhavsinspirerade matyoghurt är den bästa.
Allt gick finis med turkisk youghurt!
popflickan: jag har precis börjat använda mig av den här yoghurten. gjorde en gryta häromdagen på den men fy så sur den blev... minns att jag var nyfiken på turkisk yoghurt för typ 1 år sen och då gjorde jag också lite grytor på den men jag fick aldrig till det. smakade typ syrligt hela tiden. Vet du vad jag gör för fel?
Jag har aldrig upplevt den som sur, så det är svårt att säga varför det blev så... hmm.. kanske beror på vilken tp av grytrecept man gör? Ingen aning?
Bäst är den naturell med lite flytande honung och valnötter eller aprikoser på mmm.. eller med färsk nektarin. Eller persika. Eller direkt ur burken, höhö.. en burk står aldrig länge i vårt kylskåp kan jag säga!
haha nä jag hör det Men du gör bara kalla såser eller?
Kanske jag gör något fel. Jag slänger i den efter att jag har stekt köttet. En gång hade jag färska champinjoner, rödlök och nötkött i stekpannan, slängde i typ 3 dl av yoghurten och smulade en buljongtärning i. Kryddade med lite salt och lite peppar samt några droppar soja. Ändå lite surt.... Kanske blir bättre om man har lite vatten i också?
FÖr det gör väl inget att den kokar?
Vill ju lära mig eftersom det är en smidig ingrediens som precis som du säger är billig
Näe, den kan koka! Utan problem. Det låter ju som ett recept där det borde funka. Du kan ju testa att ha lite honung eller socker i kanske? Du använder väl den med 10% fett? För lättvarianten är inget god alls!
Lite tomatpuré....
japp den med 10% fett Får testa med lite socker eller honung nästa gång....
Tack för tipset med tomatpurén också