• tjötas

ALLTID skavsår i Converse?!

Alltså, tala om I-landsproblem men jag får ALLTID skavsår i mina converse. Jag har två par, 4 år gamla. Har använt dem massor men blir helt skinnflådd på lilltårna.

Så eftersom man här kan få svar på precis allt så tänkte jag kolla om någon har nåt bra tips så att jag kan använda mina converse. Nån som har samma problem? Sula i? Klippa hål för lilltårna? Köpa andra skor ?

• Svar på tråden ALLTID skavsår i Converse?!
  • cillae

Jag har precis samma problem med mina Converse, kan knappt ha dom för lilltårna gör sååååå ont! Vad ska man göra?

• Elphaba

Just conversen är de enda sorters skor jag aldrig haft problem med skav i.
    Så alternativ 4: Köpa andra skor, kanske? ;)

• liin

Samma onda lilltår här... Men jag ger mig inte

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • tjötas

Lin och cillae: erkänn störigt!! Men än så länge gör jag som du liin, använder dem ändå. Den som vill va fin den får lida pin...

• Atamon

det kanske fungerar med såna där små skumgummiskydd som vanligtvis används tex vid liktornar och förhårdnader, för att inte de ska skadas av skor. Man trär skumgummiskyddet över tån

• cillae

Ja jag använder dom med... Men det gör ont efter ett tag

• Johanna 87

Atamon : smart, undras om man ska testa det!

• tjötas

Operera bort lilltån kanske? Allt för fashion...

• Atamon

Tyvärr så får man ju liktornar också om man använder skor under lång tid som ständigt trycker på tårna.
    men att använda skorna ibland är nog ingen fara om man samtidigt skyddar tårna lite
    Själv kan jag inte använda converse för att de är för platta
    (fungerar inte med inlägg heller)

Johanna 87 skrev 2007-08-23 16:30:47 följande:

Atamon : smart, undras om man ska testa det!
  • tjötas
    SVejsan skrev 2007-08-24 09:55:05 följande:
    Större storlek?
    Nä, men då skaver de ju på hälen också. de är inte för korta, utan för smala framme vid tårna liksom! Eller så är jag väldigt bredtåad
  • Salt Groda

Jag säger andå större storlek.. Mina var också lite för smala, jag har ganska korta fötter, men aningen breda Men jag provade att köpa större storlek, så stora att de liksom kändes för stora i början = de glappar lite där bak. Blev skitbra efter att de var ingångna.. Inget skav på hälen heller, det är de för stora för haha.

• julmusten

Kop storre storlek. Far man skoskav pa tarna sa har man oftast for sma skor.

Skoskav pa halen ar lattare att fixa med tycker jag.

Jag far skoskav av allt, men just taskav kan jag undvika genom att kopa ratt storlek.

Svar på tråden ALLTID skavsår i Converse?!