• ängeln83

Ni som använt Dr.Browns flaskor...

Hur länge har ni använt Dr.Browns nappflaska?
    Sonen är 5 månader nu, och jag funderar på att byta att en "vanlig" nappflaska igen.
    Hur har ni andra gjort?

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Svar på tråden Ni som använt Dr.Browns flaskor...
  • agda06

Vi använde Dr Brown tills det var dags för välling, alltså vid 6 månaders ålder. När hon fick ersättning använde vi bara Dr Brown. Funkar de bra så är det väl onödigt att byta?

• ängeln83

Jo, iof, men jag tror inte Liam har några problem med magen längre, och kanske därför inte behöver dr brown flaskan.
    Men det kanske är lika bra att köra på med den tills vi börjar med välling. Tycker dock att flaskorna är SÅ fula.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Jesster

Elliot var nog en 5-6 månader när jag bytte till Esska.
    Då ville han inte ha ersättning mer och vällingen är smidigare att ge i vanlig flaska. Dessutom så tycker jag att Esskas vällingnapp är mycket bättre än Dr Brown som har så enormt hål.

• Kakan83

Oliver är snart 6 månader och han dricker fortfarande ur Dr Brown flaskan. Han ratar alla andra flaskor om jag inte sätter i Dr Brown napparna.

• Blondie 68

Dr Browns funkar till välling oxå. Det finns nappar med större hål. Det köpte jag till min tös i förhoppning att hon skulle börja med välling. Men hon ratade det.
    Så vi har fortsatt med ersättning å Dr Browns flaska. Hon är nu snart 9mån.

• Jesster
    Blondie 68 skrev 2007-08-23 07:50:03 följande:
    Dr Browns funkar till välling oxå. Det finns nappar med större hål. Det köpte jag till min tös i förhoppning att hon skulle börja med välling. Men hon ratade det.Så vi har fortsatt med ersättning å Dr Browns flaska. Hon är nu snart 9mån.
    Babyproffsen här har inga andra nappar än 1, 2 och Y och jag har inte sett några på nätet heller.
  • ängeln83
    Jesster skrev 2007-08-23 08:00:27 följande:
    Babyproffsen här har inga andra nappar än 1, 2 och Y och jag har inte sett några på nätet heller.
    www.1klass.se finns nappar 1,2,3 och 4. Storlek 4 är väl tydligen den som är med kryss.
    ¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Jesster
    ängeln83 skrev 2007-08-23 08:52:25 följande:
    www.1klass.se finns nappar 1,2,3 och 4. Storlek 4 är väl tydligen den som är med kryss.
    Sedär ja!!
    Det fanns inte innan, vad synd! Y-nappen tycker jag är värdelös. Men det är ju bra att det finns nu i.a.f.
  • ängeln83

Vi kör på 2:an än så länge, köpte 3:an för och testa, men herregud vad fort det kom, kanske är den man ska köpa när man börjar med välling då.

På tal om annat, ni som gett ersättning, hur länge har ni gjort det?

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Jesster
    ängeln83: Han ville inte ha mer ersättning när han var ca 5 mnader, han vägrade dricka mer så då blev det majsvälling istället
  • ängeln83

Jesster

Okay.
    Har inte märkt nåt på Liam än att han inte vill ha ersättningen.
    Men vilken ålder brukar det vara?
    Jag har fått för mej 6 månader, men någon sa att man ger ersättning tills dom är 12 månader, men det kan väl inte stämma?

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • Jesster

Ungefär 6 månader, men man kan såklart köra ersättning längre men det är då man börjar introducera annan mat (om man inte gjort det tidigare) och kompletterar med det för att såsmåningom ta bort ersättningen helt och hållet. Ofta brukar inte ersättningen mätta så mycket när ungarna blir mer rörliga och behöver mer energi, men det märker man oftast.

• anze73

Hej hej!!

Vi bytte flaska vid fem månader till bambino och började lite smått med välling då med. Det gick jättebra !! Tyckte dr browns var bökig till välling eftersom det inte var lika lätt att skaka den !!

• Blondie 68
    ängeln83 skrev 2007-08-23 09:19:51 följande:
    Vi kör på 2:an än så länge, köpte 3:an för och testa, men herregud vad fort det kom, kanske är den man ska köpa när man börjar med välling då.På tal om annat, ni som gett ersättning, hur länge har ni gjort det?
    Min dotter e 8½mån å hon får ersättning endast på morgonen
  • JesJes

Vår lilla groda är 9,5 månad och vi använder fortfarande Dr Browns flaskor och det funkar kanon! Vi kör med färdigblandad välling på tetra och dessutom rumstempererad, vilket är ett hett tips så slipper ni jaga micro hela tiden samt att barnet får lite sval dricka när det är varmt ute

• Miss Lau

Min son är 18 mån och vi använder fortfarande Dr Brown, de bästa flaskor vi haft!

• ängeln83

Hur håller ni själva ventilen på flaskan ren?
    Jag rengör det alltid jätte noga efter varje matning, men ändå så har dom blivit jätte äckliga och gula.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
Svar på tråden Ni som använt Dr.Browns flaskor...