• SmileDevil

Växasäng till 1 åring?

Ja, hon sover nu mellan oss och hon HATAR sin spjälsäng så jag funderar på att köpa en växa säng? nån som har gjort det till en 1 åring?? Det blir juh inte samma ångest över att man är instängd....

• Svar på tråden Växasäng till 1 åring?
  • Lucisen

Jag köpte inte en växasäng utan en juniorsäng på en gång å min son trivs som fisken i vattnet i den å sover jättebra. Han fick den när han var 1 år å 2 mån.

• SmileDevil

Hmm vad är skillnaden på juniorsäng och växa säng, e det typ bara att växa sängen går att dra ut?

• Tjenne

Bytte till växasäng åt lillkillen när han var 7-8 månader. Hav totalvägrade sova i spjälsängen. Har den står mot väggen på ena sidan och mot min säng på den andra, när han vaknar på natten kryper han bara upp till mig å somnar om Sen är det bara att vicka ner han i sin säng igen hehe.

Va är väl en bal på slottet!
  • SmileDevil

Hehe smart idé Tjenna =)

• Lucisen

skillnaden på juniorsäng och växasäng är att växa går att dra ut men junior gör inte det.

• Mirre78

Jag har ingen erfarenhet av växasäng, men tänkte bara säga att vi köpte en riktig vuxensäng till Linnéa när hon var ca 1½ år. Fast vi köpte en "undersäng" (underdelen till en utdragbar säng) så att ifall hon ramlar ur så är det inte så högt (och vi har lagt en madrass under sängen, dessutom).
    Detta har fungerat jättebra för oss, och hon trivs jättebra i den.
    Fördelarna är att den är lika bred som en vuxensäng (så att man kan ligga brevid och tex läsa saga och att hon kan ha den här sängen en längre tid än med en växasäng.

• Dr Snuggles07

jag började med växa säng veckan efter dottern fyllt 1år- går utmärk- i eget rum oxå!
    fast hon kommer ju självklart til mig många nätter fast ibland sover hon till 7 utan problem!då lägger vi oss i min säng bara för att jag inte e redo att gå upp

• Nettis30

Vi har en bäddmadrass på golvet som sonen sover på. Fick han några dagar efter 1 års dagen. Han sover hur bra som helst trots att han ramlar ner från den. Dock ej högt.

• Lillatroll

Sonen har sovit på madrass på golvet sen han var 11 månader. Han avskydde spjälsängen och sov mycket bättre när han slapp den. Men när jag läste Tjennes inlägg så funderar jag på om jag inte ska köpa en växasäng och ställa bredvid min. Sonen sover halva natten i min säng. Hmmm få fundera på det.

Svar på tråden Växasäng till 1 åring?