Pengarna tillbaka garanti på resa? Ticknet.. Hjälp!
Jag har bokat flyg tur och retur till Mexico. Jag valde till pengarna tillbaka garanti för runt 400 kronor. Jag har int ebetalt än då jag vill veta om man verkligen får pengarna tillbaka om man bara köper flyg och inte hotell? Det står såhär:
Villkor
Pengarna Tillbaka Garantin gäller för reguljärflyg och vissa paketresor.
Pengarna Tillbaka Garantin tecknas i samband med bokning av resan och betalas samtidigt som handpenningen.
Pengarna Tillbaka Garantin måste finnas med på samma kvitto som resan.
Avbokning måste ske innan incheckning och avgångstid på den första sträckan i den första biljetten och du kan inte avboka delar av resan.
Eventuella merkostnader för medresenärer ersätts ej.
Avbeställning ska göras till Ticket Resebyrå på telefon 0771-456789 eller i någon av våra butiker. Om avbokning måste ske utanför ordinarie öppettider kan man också avboka direkt till flygbolaget. Anteckna i sådant fall namn på den som mottagit avbokningen.
Biljetter och andra färdhandlingar måste vara Ticket tillhanda inom en vecka från avbokningstillfället. Adressen finner du på ditt kvitto.
Det enda du riskerar är det du betalat för Pengarna Tillbaka Garantin samt en självrisk som är på samma belopp som din premie. Dvs t.ex. 195 kr i självrisk på Pengarna Tillbaka Garanti premie 195 kr, 325 kr självrisk vid Pengarna Tillbaka Garanti premie 325 kr.
Särskilda regler gäller för grupper om 9 personer eller fler.
OBS! För att få tillbaka pengar måste samtliga färdhandlingar vara Ticket tillhanda inom en vecka annars kan ersättning inte utbetalas.
Gäller det inte på min biljett då även om man väljer till det?