• Majas Sida

Min sambo har hickat i 2 dygn...Varför??

Låter kanske lite konstigt men min sambo har hickat nästan konstant i 2 dygn...med undantag när han har sovit. Varför???

Är det nån som vet varför han hickar så mycket??

Det brukar ju gå över när man dricker vatten el hostar el nåt men nej då inte på han nu.

Han börjar bli förskyld har det nåt med det att göra kanske???

• Svar på tråden Min sambo har hickat i 2 dygn...Varför??
  • Lequisha

Vet inte, men en kompis sambo hade likadant förut. Han hickade i 4 eller 5 dygn. Efter 3e dagen åkte de till sjukan för han fick så ont i magen men det var inget de kunde göra. Bara avvakta
    Men det gick i alla fall över så...

• Fjällräven

Jobbigt! En kompis till mig hade väldiga problem med hicka, så hon fick börja äta medicin och då blev det mycket bättre. Kanske din sambo också behöver det?
    Har ni ringt sjukvårdsrådgivningen?

• Majas Sida

Ja har sagt t han att ringa företagshälsan el sjukvårdsupplysningen, skulle väl göra det imon...han tror det går över...att det bara är tillfälligt men ja tycker det verkar konstigt. Men undra om det har me förskylningen att göra, han har även lite ont i halsen.

Hörde av en kompis att det kan vara nåt me magmunnen, men vet ej.

• evanill

Om man har fått i sig mkt alkohol en kväll, el ätit starkt kryddad mat kan man få hicka av det(!)

• Camilla D

Min man har det också så ibland. Skitjobbigt.
    På honom hjälper inga "huskurer" men detta hjälper alltid på mig (konstigt nog)
    Prova att dricka ett glas vatten "upp och ner" (Ta glaset till munnen och drick istället från andra kanten)
    Eller prova att massera öronsnibbarna,
    Låter helt idiotiskt, jag vet, men det är väl värt att prova...

Svar på tråden Min sambo har hickat i 2 dygn...Varför??