• Anonym (ujuj)

uj va dyrt med barn ibland.. reima, skor, handskar

Reima overall 899, handskar 129,skor 400. Så vintern är räddad men min plånbok är rånad.. usch.. jaja men det är väl bra andra handsvärde på reima??

• Svar på tråden uj va dyrt med barn ibland.. reima, skor, handskar
  • palmblad

Man väljer ju själv hur dyrt man ska köpa. Billiga saker är inte automatiskt sämre.

• Anonym (ujuj)

nej men vem köper billigt i andra hand till en fin peng??

• Anonym (ja du)

Hm, ja man lägger ju det man känner att man har råd med... Själv skulle jag ALDRIG betala 900 spänn för en overall de växer ur på en vinter!
    Men väljer man att göra det ska man nog inte klaga på att barnen kostar för mycket...

• chess1979
    Anonym (ujuj) skrev 2007-08-22 21:55:44 följande:
    Reima overall 899, handskar 129,skor 400. Så vintern är räddad men min plånbok är rånad.. usch.. jaja men det är väl bra andra handsvärde på reima??
    japp, räckna ut det på 4st barn
    ♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • palmblad

Kavatskor har vi också satsat på, men våra overaller ligger alltid under 400 kr o vi är inne på andra barnet. Även overaller som tvåan växt ur är i jättebra skick.

• Anonym (Mamma M)

Vinterjacka H&M 198:-, termobyxor H&M 98:-, vinterstövlar fr förra årets rea 75:-, 2-p handskar 98:-.
    Lägg till ett par begagnade (men fräscha!!) overaller samt termobyxor för under 100:-.

Beror ju som sagt helt på vad för prisklass man handlar i.

• marsbebis

Jag har många gånger undrat varför folk (föräldrar) lägger så mycket pengar på en overall till sina barn som hela tiden får dåligt betyg i test efter test. Det gäller reima såväl som
    p o p. Enligt testerna så håller dessa inte lika tätt som andra overaller som dessutom är hälften så dyra. Varför betala så mycket för ett märke??

• Anonym (ujuj)

vadå, håller de inte måttet??
    har jag missat nåt?

• marsbebis

Ja, går du in och läser råd och röns tester t ex så får du se själv!

• Anonym (ujuj)

men ändå bra andrahandsvärde?? fattar jag inte...
    var inte hm dåliga?
    åhlens bäst

Svar på tråden uj va dyrt med barn ibland.. reima, skor, handskar