• Toxiclady

Bristningar på låren,nån mer än jag?

Hej!

Undrar bara om det är nån mer än jag som fick bristningar på insidan av låren under graviditeten? Dom dök upp när jag var i ca v 35 och dom är ju så fula..... Röda,flammiga och utbredda som f-n. Dom går ju ända ner till knävecken.... Blir dom bättre när man går ner i vikt? Har fortfarande ca 10 kg kvar att gå ner. Födde för 6 veckor sedan... Snälla, ge mig lite hopp. Vill kunna visa mig på en badstrand nästa sommar iaf.....

• Svar på tråden Bristningar på låren,nån mer än jag?
  • MBL

Du är inte ensam om det. Jag fick det förra grav med sonen. Dom tonades ner efteråt men det hjälper lite att sola solarium så de syns inte så mycket efteråt. Men nu syns dom igen eftersom jag är gravid igen.

Det kommer försvinna med åren iaf vad jag vet!

• LillaÄrtan

Bristningar försvinner aldrig.. Dem kan bleka så dem inte syns lika tydligt men kvar är den tyvärr alltid..
    Jag har också hela insidan av låren + hela magen...

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Anonym (:-()

Under min första graviditet -99 fick jag bristningar på framsidan låren. Under andra graviditeten fick jag bristningar överallt känns det som, massor på magen år alla håll Fick även på insidan låren, på venusberget, knävecken och t.o.m synliga precis vid armhålan. Alla mina bristningar syns fortfarande och ändras inte i storlek men det ljusnar ju med åren och är i alla fall inte lika synliga. Mina bristningar är ju inte lila-färgade längre utan ser mer ut som ärr.

• Anonym (jag har)

de försvinner aldrig ska själv göra micropeeling med 70%syra på salong... Men bleks gör de ju & drar ihop sig lite men...

• Toxiclady

Hmm,inte mkt till hopp om att kunna ha kjol o klänning nåt mer detta år alltså.... Ska nog sola lite solarium då kanske.... Smörjde som en tok under hela graviditetn men så klart bara på magen.... och inte en enda bristning där kan jag säga... Jag hade gett vad som helst nu för att ha bristningarna på magen istället för på låren......

• LillaÄrtan

Jag smörjde också.. men det hjälpte då inte ett skvatt! Du du kan se min mage under graviditet.. det är inte vackert.

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • LillaÄrtan

Min dotter blir snart 2 år och mina bristningar är då knappt ljusa.. Syns jättetydligt...
    Nu är jag dock gravid igen,,,

• Toxiclady

LillaÄrtan

Jag hade hellre haft på magen än på låren.... Hur ofta visar man magen liksom.....

Nä, nu ska här hårdtränas för att gå ner i vikt till ursprungsvikten och sen ska det solas och peelas som satan

Tjing!

Svar på tråden Bristningar på låren,nån mer än jag?