Mallorca i november, dum idé?
Kom med Ris och Ros?
Kom med Ris och Ros?
Det beror på varför du åker. Det är ju en vacker och härlig ö.
Men det blir ju inget strandväder direkt.
Är solsemester jag är ute efter, hehe. men då kanske Gran Canaria är bättre på vintern?
Solsemester på Mallis i November... skulle inte tro det.
Gran Canaria eller Egypten är väl det närmaste.
Mallorca den tiden på året kan bjuda på regn, men även fina dagar. Skönt klimatet är skönt, svensk sommar.. Har varit där i början av oktober, helt klart badtemperatur. Kompisar var där slutet av oktober o några dagar in i november, hade en jättefin vecka på ön. Regnet kan nog vara gansak övergående tror jag. Men det är inte alltid som kanarieholmarna är solsäkra heller. Andra bekanta var där förra hösten 2 veckor, en vecka regnade helt bort för dom, även om det är ganska ovanligt...
Inte vet jag om jag var till någon hjälp direkt, hoppas ni får en härlig semester iallafall! :)
Jag bor på Mallorca... Ibland är det superhärligt väder i november/december - 25 grader varmt och strålande sol. Mycket bättre än nu på sommaren, jag tycker att 35 grader är lite väl hett. Men å andra sidan kan det lika gärna vara två veckor med grått väder och regn. Kan ni inte komma i oktober? Det brukar vara en säkrare månad när det gäller väder! Å andra sidan håller årstiderna på att förskjutas lite här också...
Alltså klimatet på mallis är mildare än fastlandet som börjar bli iskallt i november.
Men det är ändå vääääldigt osäkert att åka dit och hoppas på sol och bad.
Har du tur får ni en fin vecka, har du otur får du sätta på dig långärmat.
Har inte bokat något, ville mest ha lite ris och ros bara.